Start
Manley WAVE

Manley WAVEWybór czy traktujesz to urządzenie jako przedwzmacniacz klasy hi-end z wbudowanym wspaniałym przetwornikiem cyfrowo-analogowym czy jako przetwornik z dodatkowymi czterema wejściami liniowymi należy do ciebie, Czytelniku. Urządzenie posiada cztery wejścia cyfrowe: AES/EBU, SPDIF, Toslink i ST. W lutym 2002 wyposażono go w nową płytkę przetwornika, z kośćmi 24bit/96kHz zaprojektowaną prze Freda Forsella. Dołożyliśmy do tego rozwiązania poprawiony stopień lampowy, dwa wejścia analogowe zbalansowane i dwa niezbalansowane. A, i jeszcze zewnętrzny zasilacz. No i trzy zestawy wyjść, pętlę procesora dźwięku, wszystko załączane z panelu przedniego i (to wielka chwila...) PILOTA!!!!!!!!! Tak, to pierwsze urządzenie produkowane przez Manleya z pilotem. Wszystkie funkcje dostępne z przedniego panelu są sterowane pilotem, a w szczególności poziom głośności.

Manley WAVE 

WAVE to unikatowy produkt, zawierający w sobie fantastyczny 24/96 przetwornik C/A z pełnym, audiofilskim, lampowym preampem. Jest to jeden z niewielu produktów, które czują się równie dobrze w domu, w systemie audiofilskim, jak i w sercu profesjonalnego studia nagrań. Połączenie funkcji i możliwości powstało po analizie istniejących systemów, i ocenie, że, pomimo iż są one funkcjonalne, to brak im elegancji jeśli chodzi o ścieżkę sygnałową, wygody obsługi czy synergii. Więc postanowiliśmy zbudować coś co sami chcielibyśmy mieć w naszym pokoju odsłuchowym, coś co mogłoby być upgrejdowane w momencie powstania nowych standardów i coś, co byłoby na tyle elastyczne, żeby współpracować z systemami mieszanymi - zbalansowanymi, niezbilansowanymi, cyfrowymi i analogowymi. A więc jakby taki wielofunkcyjny scyzoryk armii szwajcarskiej...

Płytka cyfrowa użyta w pierwszej generacji urządzeń („Pierwszej Fali" jeśli ktoś woli) była opracowana na bazie 20-to bitowego przetwornika ULTRAANALOG, układu wejściowego i redukcji jittera AES-21 oraz dekodera HDCD Pacific Microsonics. Ten chipset rządził światem audiofilskim we wczesnych latach 90 ubiegłego wieku. W 2002 roku wprowadziliśmy do produkcji drugą generację urządzenia, z płytką konwertera 24 bit/96 kHz zaprojektowaną przez bardzo utalentowanego konstruktora Freda Forsella. Ta generacja urządzenia jest nadal w produkcji, w momencie pisania tego tekstu. WAVE akceptuje cztery rodzaje wejść cyfrowych: AES, SPDIF, TOSLINK i ST (szklane, optyczne). Cztery wejścia analogowe są fabrycznie konfekcjonowane jako 2 RCA + 2 XLR. Inne kombinacje są dostępne na życzenie. Aby zwiększyć elastyczność stosowania naszego urządzenia wprowadziliśmy też pętlę procesora, znaną bardziej pod nazwą pętli magnetofonowej w świecie audiofili. Zastosowano trzy wyjścia: wyjścia 2 i 3 mogą zostać odłączone, wyjście 1 jest zawsze włączone.

Dane techniczne:

 

 

WAVE wersja 24/96  

 

Przetwornik cyfrowo-analogowy 24 Bit 96 kHz 

Układ DUAL MONO

Lampowy stopień wyjściowy (2 x 12AX7EH, 2 x 7044 JAN NOS USA)

Wyjścia ZBALANSOWANE i NIEZBALANSOWANE outputs x 3

Regulacja poziomu głośności za pomocą zmotoryzowanego czterościeżkowego potencjometru ALPS

4 x przełączalne wejścia cyfrowe AES/EBU, SPDIF, ST, Toslink

1 x wyjście cyfrowe SPDIF typu pass-through

4 x przełączalne ANALOGOWE wejścia zbalansowane i niezbalansowane

Pętla magnetofonowa/procesora = INSERT SEND & RECEIVE na niezbilansowanych RCA w standardzie, zbalansowane XLR na życzenie

Zdalne sterowanie wszystkich funkcji z płyty czołowej urządzenia

Zewnętrzny zasilacz

Zewnętrzny zasilacz jest fabrycznie dostosowywany do pracy z napięciem 100V, 120V lub 220-240VAC zależnie od kraju docelowego

Zmiana napięcia pracy: 120 to 240VAC zmiana układu pracy transformatora poprzez przełączenie wewnętrznego przełącznika i wymianę bezpiecznika. 100VAC zmiana poprzez wymianę transformatora.

Częstotliwość napięcia sieciowego: 50~60Hz

Bezpiecznik: 1.5A SLO-BLO dla 100 lub 120V

Bezpiecznik: 0.75A SLO-BLO dla 220V-240V

Pobór prądu: 0.8A @ 120V = 96 watów

Wymiary: 483mm szer. x 133mm wys. x 330mm głęb.

Waga: WAVE = 10 kg; zasilacz = 5.8 kg.

Waga w opakowaniu: 22 kg.

 

Sekcja cyfrowa:

Przetworniki Burr-Brown PCM1704 pracujące zawsze z częstotliwością 96 kHz

Wszystkie sygnały wejściowe z częstotliwością próbkowania poniżej 96 kHz są upsamplowane do 96 kHz przed konwersją

Upsamplowany sygnał jest taktowany zegarem z niskim szumem fazowym oraz niskim jitterem zbudowanym na bazie precyzyjnego oscylatora kwarcowego w celu eliminacji jittera interfejsu i problemów czasowych wchodzącego strumienia danych.

Zastosowano wiele zasilaczy, z dodatkową stabilizacją i filtracją przy każdym ważnym układzie.

Na wyjściu napięciowym z płytki przetwornika zastosowano różnicowe pasywne filtry LC, do których napięcie dostarcza szybki układ konwersji I/U na JFETach z wyjściem różnicowym.

Krótko mówiąc umyje ci samochód, wyczyści szyby w domu, zrobi kawę a przy tym będzie doskonale brzmiał...

 

Sekcja analogowa:

Lampowy, zbalansowany przedwzmacniacz liniowy z 2 x 12AX7 plus 2 x podwójne triody 7044 

Wejścia i wyjścia zbalansowane i niezbalansowane

Czułość wejść: 494mV (-3.9dBu) daje 1V na wyjściu

Maksymalny poziom wejścia: 9.75Vrms daje 19.86V na wyjściu przy 1kHz przed przesterowaniem
                                                      +22dBu daje +28.18dBu na wyjściu przy 1kHz przed przesterowaniem

Maksymalny zysk: 12 dB

Maksymalny poziom wyjścia: +30 dBu, 25 V rms (70V szczyt-szczyt) (+31dbu @ 1.5% THD)

                                        +8.25 dBu przy pełnym wysterowaniu ze źródła cyfrowego (2.0 V Rms)

Pasmo przenoszenia: 20 Hz do 20 kHz +/- 0.5 dB
                                                  8 Hz do 45 kHz +/- 3 dB                                                

THD+N: 0.015% w paśmie 20Hz - 20KHz 

Poziom szumów: -88 db (20 Hz - 20 kHz) (-90 A-ważone)

Stosunek sygnał/szum S/N: 120 dB analog (96 dB cyfra)

Nierównomierność głośności kanałów: 0.2 dB (od -50 do maksimum)

 

Wejścia/Wyjścia:

4 x wejście cyfrowe: AES/EBU, S/PDIF, TOSLINK, ST (AT&T szklane)
(W standardzie jest jedno wejście każdego typu. Możliwe są zamówienia niestandardowe.)

1 x wyście cyfrowe: S/PDIF sygnał przekazywany z wejścia AES lub S/PDIF

4 x wejścia analogowe stereo: (standard: 2 x stereo niezbalansowane RCA, 2 x stereo zbalansowane XLR)

INSERT SEND i RETURN (pętla magnetofonowa) - dostępna zbalansowana XLR lub niezbalansowana RCA
3 x wyjścia analogowe stereo: (standard: 2 x stereo niezbilansowane RCA, 1 x zbalansowane XLR)
(Wyjście 1 jest zawsze aktywne. Wyjścia 2 i 3 można przełączać lub załączyć razem przy pomocy jumperów)

Ustawienie poziomu referencyjnego dla pełnego wysterowania sygnałem cyfrowym: -14 (CD dla rynku domowego); -20 (dla rynku profesjonalnego)

 

Dodatkowe cechy użytkowe:

Regulacja głośności napędzana silniczkiem z pełną kontrolą pilotem

Zewnętrzny zasilacz

Przełącznik fazy/polaryzacji w domenie cyfrowej

Pętla magnetofonowa

Tryb wyciszenia ręcznego, wyciszenie w trakcie rozgrzewania i tryb stand-by.

Panel przedni w kolorze „Manley Blue" o grubości 10mm i szerokości 483mm szerokości

18 błękitnych diod LED

Możliwość upgrade'u płytki cyfrowej

Wiele opcji na zamówienie:

Wszelkie kombinacje zbalansowanych i niezbalansowanych wejść i wyjść, każda kombinacja wejść cyfrowych (proszę spodziewać się dodatkowych kosztów, jeżeli wymagana jest zmiana układu na płycie czołowej)
Modyfikacja do podłączenia procesora surround

Pomiary skuteczności pilota zdalnego sterowania:  

Jeżeli pilot jest bliżej niż 2.5 metra, maksymalny kąt odpowiedzi jest około 60 do 75 stopni, odpowiada to kątowi wyfrezowania dla odbiornika podczerwieni w panelu frontowym. Pomiary wykonano dla świeżych baterii.

Odległość 2.5-3m - maksymalny kąt to 65-75 stopni

Odległość 3.5m - maksymalny kąt to 60 stopni

Odległość 4m - maksymalny kąt to 45-55 stopni

Odległość 5m - maksymalny kąt to 45 stopni

Odległość 6m - maksymalny kąt to 25-35 stopni

Odległość 7.5-8m - maksymalny kąt to 0-15 stopni. To maksymalna odległość, na jaką zadziała pilot.

 

Manley WAVE

Manley WAVEManley WAVE

 

Polecamy

Moje Audio na facebook
HIGH Fidelity online
WWW.HI-FI.COM.PL - pismo audiofila i melomana
WWW.AUDIO.COM.PL - Video Hi-Fi Hi-End Kino domowe
WWW.AV.COM.PL - strona czasopism specjalistycznych o temetyce audio i video
WWW.HiFi.PL - wszystko o audio
hfc.com.pl
www.audiostereo.pl
Sample Image
soundrebels.com
 
stereolife
 
hifiphilosophy
 
hifiphilosophy
 
hifiphilosophy
 
hifiphilosophy
 
hifiphilosophy
 
hifiphilosophy

 

 
DEALERZY
 
Katowice
 
Audio Styl
 
Pabianice
 
Active Image
 
Lublin
 
Active Image
 
Lubin, Wrocław
 
Active Image
 
Gdańsk
 
Active Image
 
Warszawa
(Goldenote, Lavardin)
 
Active Image
 
 

Gościmy

© 2008-2011 www.mojeaudio.pl
Designed by REMI_COM (Remigiusz Gąsiorowski)

Moje Audio - ul. Sudecka 152, 53-129 Wrocław