Start
Ekskluzywne prezentacje systemów MANLEY w salonie Q21

Serdecznie zapraszamy na indywidualne prezentacje systemów marki Manley na dowolnie wybranych z naszej oferty zestawach kolumnowych. Prosimy o wczesniejszą rezerwacjmę sali oraz uzgodnienie konfiguracji zestawu drogą telefoniczną pod nr telefonu 661 735 000. Osobą odpowiedzialną za prezentacje jest Bartek Szymański i Jacek Lesień 

 




Zestaw przedwzmacniacz oraz dwa monobloki Manley Neo-CLassic 300B RC + 2 x Manley Neo-Classic SE/PP 300B

Przedzwmacniacz / wzmacniacz słuchawkowy MANLEY Neo-Classic 300B RC

To nasz najbardziej ezoteryczny produkt - pierwszy i jedyny przedwzmacniacz wyposażony w klasyczne lampy 300B. Używaliśmy tych lamp we wzmacniaczach małej mocy od wielu lat i zawsze mieliśmy szacunek dla gładkiego i naturalnego brzmienia tej lampy. Jednak pojedyncza 300B dostarcza prawdziwie odpowiednią moc i wahnięcia napięcia dla słuchawek i stanowi znakomity sterownik liniowy. To w takich zastosowaniach impedancje nie są zbyt niskie a wymagania mocy nie są zbyt wysokie: sytuacja idealna dla tego rodzaju lampy w konfiguracji single-ended. Taka była geneza nowego przedwzmacniacza.
Połączyliśmy historyczną 300B z innym klasykiem, dużą 6SL7GT o podstawie ósemkowej dla stopnia wejściowego - wszystkie triody działają w czystej klasie A. Żeby uzupełnić ten styl "retro", zaimplementowaliśmy lampowe prostowanie (dwie 5AR4) i regulację (dwie 0D3) napięcia w zasilaczu razem dużą ilością pojemności. Zaprojektowaliśmy również dodatkowy (i innowatorski) obwód eliminujący zmarszczki napięcia sieciowego, w celu odfiltrowania szumu w zasilaniu, co sprawia, że jest to niewiarygodnie cichy przedwzmacniacz - rzecz o szczególnym znaczeniu dla użytkowników słuchawek.
Uzupełniając ten uroczy i bogato brzmiący przedwzmacniacz zastosowaliśmy dwa pomysły jakie znajduje się w najlepszych pasywnych przedwzmacniaczach: 24 pozycyjny przełącznik Grayhill ze złotymi stykami, z opornikami 1% 1/2W wykonanymi z folii metalowej dla najwyższej jakości regulacji głośności oraz szeroko rozstawiony przełącznik ceramiczny dla wyboru źródła. Do tego dodaliśmy pozłacane gniazda RCA, drut z miedzi o wysokiej czystości, płytki obwodów drukowanych spełniające standardy wojskowe, z ekstra grubą miedzią i powłoką galwaniczną, oraz specjalnie zaprojektowane transformatory wyjściowe, które nawijamy tu na miejscu, w naszym wydziale magnetycznym. Wszystkie te rzeczy dodają się do siebie...

Dane techniczne
- 5 wejść liniowych wybieranych przełącznikiem
- 3 pary wyjściowych gniazd RCA, w tym bezpośrednie wyjście do nagrywania
- 2 gniazda słuchawkowe na płycie frontowej
- przełącznik impedancji słuchawek 30-400 ohm, 300-4000 ohm
- przełącznik wybierający słuchawki wycisza wyjścia liniowe
- Lampy próżniowe: 2 x 300B, 2 x 6SL7GT, 2 x 5AR4, 2 x 0D3
- Wzmocnienie ustawione fabrycznie na poziomie 18 dB przy max ustawieniu pokrętła głośności
- Regulowane sprzężenie zwrotne od 8 do 12 dB ustawiane wewnątrz obudowy
- Szum bazowy: typowo -70 dB (1 Hz - 100 kHz)
- Stosunek sygnału do szumu: typowo 105 dB (A-ważony, 20 Hz- 20 kHz)
- Charakterystyka częstotliwościowa: +- 1 dB: 5 Hz do 50 kHz
- Zniekształcenia THD+N: -80 dB (0.01%), zerowe "krzyżowe" zniekształcenia, przeważnie drugie harmoniczne
- Impedancja wejściowa: 100 kOhm: precyzyjny regulator krokowy
- Impedancja wyjściowa (sekcja liniowa): 100 Ohm
- Moc wyjściowa (słuchawki 100 Ohm): 1 W (10 V RMS) (28 V P-P)
- Moc wyjściowa (słuchawki 600 Ohm): 1 W (25 V RMS) (70 V P-P)
- Pobór mocy: 170 W (0.7 A @ 240 V)
- Wymiary: szerokość = 48 cm, głębokość = 33 cm, wysokość (z zainstalowanymi lampami) = 24 cm
- Waga w transporcie: 14 kg


Monoblok MANLEY Neo-Classic SE/PP 300B

Ta wspaniale prosta 300B bezpośrednio żarzona trioda jest w zasadzie pierwszą ewolucyjnie trójelementową lampą Lee De Foresta, złożoną jedynie z żarnika, siatki wejściowej i wyjścia anodowego.
Doprowadzona do perfekcji przez Western Electric USA i później przez Standard Telephones UK jako 4300B ta 300B była często i szeroko stosowana w amplifikacji telefonicznej. Ale audio entuzjaści z dawnych czasów łatwo poznali się na dobrej rzeczy, kiedy ją ujrzeli (usłyszeli) i wielka miłość pomiędzy 300B i muzyką się rozpoczęła... i zakończyła wiele lat później, kiedy American Western Electric wycofało 300B z produkcji w latach osiemdziesiątych powodując, że te prawdziwe pozostałe w magazynach stały się bardzo pożądane i w związku z tym bardzo drogie, jako elementy dla kolekcjonerów. Azjatycka pasja spowodowała jednak odżycie topologii SINGLE ENDED i zapotrzebowanie na wznowienie produkcji 300B stało się tak silne, że chińskie fabryki nie mogły się mu oprzeć. Produkcja rosyjska i wznowienie produkcji przez USA oryginalnych Western Electric powiększyło ofertę. Prostota katody... bezpośrednio żarzone triody... to narkotyk dla jednych a religia dla innych.
Z ich proporcjami ‘retro' z wyboru (i nauki) - bardzo głębokie w wymiarze przód-tył i wąskie w wymiarze bocznym - konstrukcja ta ściśle podąża śladami koncepcji z zapomnianej epoki, kiedy to dobrym pomysłem było oddalenie zasilacza jak najdalej od czułych na szum i brum oktod wejściowych. Lampy wyjściowe też wymagają uważnego oddzielenia od transformatora zasilającego i, oczywiście, wymagają czystego prądu stałego (DC) na żarniku. Znów szacunek dla starych czasów błaga o użycie prostowników opartych na lampach z ich bardzo delikatnym czasem narastania napięcia. Żeby jednak dostosować osiągi do naszych czasów używamy dwóch prostowników, aby móc skorzystać z odpowiednio dużej baterii kondensatorów filtrujących/magazynujących... ponad 1300 mikrofaradów nad szynie B+ - to duża poprawa w stosunku do 4 lub 8 mikrofaradów używanych w latach 30 ubiegłego wieku.
Kiedy kilku innych producentów zaczęło sprzedawać wzmacniacze single-ended z mocą 5 do 9 watów, rozumieliśmy subiektywnie i obiektywnie tą dobrą stronę zagadnienia: wspaniała średnica, delikatne detale, wrodzona prostota. Złą stroną tego wszystkiego był fakt, że praktycznie nie było efektywnych kolumn, z którymi udałoby się stworzyć dynamiczny i żywotny system. Najgorszą zaś wieścią był fakt, że wzmacniacze single-ended albo kosztują krocie albo oferują parametry, na widok których można się tylko dobrze uśmiać. Kiedy ilość fanów triody wzrosła na rynku pojawiło się więcej wydajnych kolumn i wielu fanatyków odżegnało się od push-pull jako zła, którego trzeba unikać za wszelką cenę. My przeciwstawialiśmy się takiej generalizacji i twierdzimy, że push-pull zrobione poprawnie, z prawdziwie zbalansowanymi fazowo transformatorami, wysokiej jakości częściami wszędzie i dobrze zaprojektowanej topologii jest doskonałą techniką.
My także czerpiemy przyjemność z topologii single-ended, ale tylko wtedy, kiedy jest właściwie zaimplementowana, bo od wzmacniacza oczekujemy płaskiej krzywej pasma przenoszenia i niskich zniekształceń. I wiemy, że można to osiągnąć z poprawnie zaprojektowanej topologii single-ended. Zdecydowaliśmy się podjąć rękawicę i zaprojektować układ, który będzie można ‘w biegu' przełączyć z 12 watów równoległego SINGLE-ENDED do 25 watów w PUSH-PULLu, co naszym zdaniem jest unikatowym rozwiązaniem w branży. Transformator wyjściowy (nawijany ręcznie w naszej fabryce) jest złożonym projektem używającym wyjątkowo wysokiej indukcyjności uzwojenia pierwotnego, aby skompensować „przerwę" magnetyczną konieczną dla jednokierunkowego przepływu prądu i napięcia stopnia wyjściowego single-ended. Kolejny czynnik w sadze triody single-ended (aktualnie bardo popularnej) jest zapotrzebowanie na niewiele (lub czasem zero) negatywnego sprzężenia zwrotnego.
W Manley Labs wierzymy, że rozsądna ilość sprzężenia zwrotnego w celu udoskonalenia i zmaksymalizowania osiągów jest potrzebna. Nasz Neo-Classic SE/PP300B daje wybór sprzężenia zwrotnego, przełączanego w skokach co 1dB od ZERA do 10 dB. Nawet mając zero negatywnego sprzężenia zwrotnego ten wzmacniacz jest czystszy i bardziej płaski niż jakikolwiek inny wzmacniacz single-ended jaki znamy. Więcej informacji o zmiennym sprzężeniu zwrotnym można przeczytać tu: "Notes on Negative Feedback".
Jeden z interesujących aspektów negatywnego sprzężenia jest to, że zwiększa ono współczynnik tłumienia (damping factor). Konwencjonalne wiedza spowodowałaby, że myślelibyśmy, że im lepszy współczynnik tłumienia tym lepiej. Z naszego doświadczenia wynika, że optymalny współczynnik tłumienia to wcale nie nieskończoność, i zależy on od głośników i pomieszczenia odsłuchowego. Innymi słowy - optimum to zmienność, którą my dostarczamy. Ten wzmacniacz zadowala nas jako długoletnich konstruktorów wzmacniaczy, zachwyca krytyków w wielu znanych magazynach i zadowoli was swoją umiejętnością dopasowania się do waszych systemów i oczekiwań. ALE PROSZĘ PAMIĘTAJCIE o ogólnych kwestiach związanych z mocą wzmacniacza w korelacji z efektywnością kolumn i wielkością pokoju odsłuchowego, kiedy zamierzacie zapuścić się w rejony wzmacniaczy o niedużych mocach (poniżej 50 watów), a szczególnie, jeśli rozważacie topologię single-ended. Proszę przeczytajcie "Considerations of Amplifier Power" tam jest więcej informacji na ten temat.
Tak jak Retro były wysoko cenione przez dilerów, audiofilów i recenzentów, tak Neo wznoszą projekt i dźwięk na nowy poziom. W roku 2000 Mitch Margolis całkowicie przeprojektował poprzedni model „Retro" i skonstruował wersję Neo-Classic, którą widzicie na zdjęciach. Więc co jest nowego w wersji Neo-Classic pytacie?
A więc teraz będzie techno-gadka... tu macie wszystkie poprawki, które wprowadziliśmy w bebechach w 2001 roku. Mitch spędził sześć miesięcy żeby je zrobić:
Stopień sterujący został opracowany na nowo. Szczytowe napięcie stopnia w trybie PP wzrosło o 60V szczyt-do-szczytu. Sprytne opracowanie układu sterującego daje o wiele lepszy napęd z mniejszym napięciem na elektrodzie i mniejszymi zniekształceniami THD. Wydajność tego stopnia jest wystarczająca nawet dla tak egzotycznych lamp jak VV30B, itp...
Neo mają o wiele większą moc na skrajach pasma. Dużo lepszą niż stare Retro. Przeskalowaliśmy B+ i zmniejszyliśmy rozpraszanie mocy w trybie czuwania w Neo 300B aby polepszyć żywotność lamp.
Nowe wartości mocy to 12 watów w trybie SE i 25 watów w trybie PP. Ale ze względu na lepsze oddawanie mocy w całym paśmie akustycznym i lepszym stopniu sterującym 300B te Neo mogą wydawać się mocniejsze. Zniekształcenia pojawiają się później przy zwiększaniu mocy oddawanej. Zasilanie jest wydajniejsze i dostarcza więcej mocy na życzenie, co daje więcej oddechu. Wszystko jest mocniejsze i wydajniejsze.
Żarnik („katoda" 300B według zasad budowy bezpośrednio żarzonej triody) ma o 40dB mniej tętnień. Projekt Neo ma WIĘCEJ pojemności w zasilaniu żarzenia i MNÓSTWO filtrowania! Rezultat: cichszy wzmacniacz. O wiele.
Teraz w wersji Neo prostowanie dla B+ jest czysto lampowe w mostku pełnofalowym. A więc dużo lepiej. Szczególnie sonicznie, dla was fani lampowego prostowania zasilania...
Obudowa Neo została przebudowana, aby pomieścić dużo większy transformator zasilający. Więcej VA. Chłodniejsza praca. Możliwość dostarczenia większej mocy na życzenie. Mniejsze obciążenie zasilania. Ekstra. Rewelacja. I na koniec - CISZA! NAPRAWDĘ! W starych Retro nie było dość miejsca żeby pomieścić duży i cichy transformator. Teraz Neo ma na tyle dużą obudowę, że może pomieścić dostatecznie duży transformator, który jest naprawdę cichy i nie przepracowuje się.
Zasilanie prądu podkładu jest odpowiednio połączone krzyżowo tak, że zmiana biasu jednej lampy nie przestawia drugiej. To naprawdę cool.
Nawet wyizolowaliśmy wejściowe B+ dla zapewnienia bardziej stabilnego napięcia B+. Dzięki temu nawet, kiedy cały wzmacniacz zostanie doprowadzony do granic, nie pociągnie nikogo za sobą.
Dodaliśmy przycisk MUTE na panelu przednim. Przełącznik SE-PP znajduje się po drugiej stronie panelu.
Wyłącznik zasilania jest przy gnieździe IEC, więc te wstrętne wolty z sieci nie przechodzą dalej i nie infekują stopni wejściowych.
Wywaliliśmy to zbalansowane transformatorowo wejście XLR. Bo PO CO ONO BYŁO??? Jak ktoś przyłoży nam pistolet do głowy to możemy udostępnić takie transformatorowe wejście XLR „na szczególne życzenie"... ale musicie mieć większy pistolet niż EvaAnna...
Nadal są w środku te fajnie brzmiące kondensatory sprzęgające MultiCap, nawet jest ich więcej niż było...
Teraz Neo ma te piękne terminale głośnikowe WBT, które wszyscy kochają. I tak jak poprzednio przełącznik impedancji.
Serwisowanie to przy nowym Neo bułka z masłem. Główna płytka drukowana może być wyjęta do serwisu bez użycia lutownicy... jeśli przełączniki się złamią lub zablokują mogą być wymienione przez użytkownika używając jedynie śrubokręta krzyżakowego do odkręcenia płyty spodniej ze stali nierdzewnej (nowość) i małego kluczyka ampulowgo do odkręcenia płyty czołowej, potem wystarczy odkręcić przełącznik kombinerkami lub kluczem o odpowiedniej wielkości (lepiej), odłączyć kabelki i podłączyć nowy zamówiony u nas. Proste jak drut!
Tak na wszelki wypadek wymyśliliśmy też nowe mocniejsze pianki i opakowania, więc mamy nadzieję, że nie będzie już więcej uszkodzeń w transporcie...
I na koniec, we wszystkich naszych testach odsłuchowych Neo jest dużym krokiem naprzód. Teraz, po sześciu miesiącach prac nad Neo-Classiciem SE/PP 300B „ZGIŃ THD!!!!!"
Jako standard załączamy rosyjskie lampy Elektro-Harmonix 300B. To 300B-EH.

Dane techniczne Manley Neo-Classic SE/PP 300B:
- Lampy: 2 x 300B (wyjściowe), 1 x 6SN7 (sterująca), 1 x 6SL7 (wejściowa), 2 x 5U4 (prostownikowe)            
- Moc wyjściowa @ 1Khz z 5 dB sprzężeniem zwrotnym w trybie SINGLE-ENDED: 11 Watów @ 3% THD
- Moc wyjściowa @ 1Khz z 5 dB sprzężeniem zwrotnym w trybie PUSH-PULL:  24 Waty @ 1.5% THD.
- Pasmo przenoszenia z 5 dB sprzężeniem zwrotnym w trybie SINGLE-ENDED: 15 Hz - 15 Khz +/- 0.5 dB (mierzone przy 5 watach)   
- Frequency Response with 5 dB sprzężeniem zwrotnym w trybie PUSH-PULL:  10 Hz - 20 Khz +/- 0.5 dB
- Wzmocnienie w trybie SE - ustawnie sprzężenia 0dB:  30 dB
- Wzmocnienie w trybie SE - ustawnie sprzężenia 10dB:  20 dB
- Czułość wejściowa przy 5db sprzężeniem zwrotnym w trybie SE:  700mV dla mocy maksymalnej
- Czułość wejściowa przy 5db sprzężeniem zwrotnym w trybie PP:  450mV dla mocy maksymalnej
-Czułość wejściowa przy 5db sprzężeniem zwrotnym w trybie SE:  165mV dla 1V na wyjściu przy 8 omach
- Czułość wejściowa przy 5db sprzężeniem zwrotnym w trybie PP:  160mV dla 1V na wyjściu przy 8 omach
- Stosunek sygnał/szum: SINGLE ENDED: 83.5dB Ref. 1W; 2.83V/8 omów, 20KHz BW; 5dB sprzężenia zwrotnego.
- Stosunek sygnał/szum: PUSH-PULL: 85.4dB Ref. 1W; 2.83V/8 omów; 20KHz BW; 5dB sprzężenia zwrotnego.
- Dynamika: SINGLE ENDED: 94dB Ref. 3% THD; 20KHz BW; 5dB sprzężenia zwrotnego.
- Dynamika: PUSH-PULL: 99.5dB Ref. 1.5% THD; 20KHz BW; 5dB sprzężenia zwrotnego.
- Impedancja wejściowa: 100Kohm, sprzęgnięte bezpośrednio.            
- Optymalna impedancja głośników (przełączalna): zakres 4 do 12 omów - optymalny dla kolumn 4 & 8 omowych / zakres 12 do 20 omów - optymalny dla kolumn 16 omowychRzeczywista impedancja wyjściowa SINGLE ENDED: 2.25 oma
- Rzeczywista impedancja wyjściowa PUSH-PULL: 1.86 oma
- Damping Factor SINGLE ENDED: 3.5
- Damping Factor PUSH-PULL: 4.3  
- Maksymalny pobór mocy:  240 Watów
- Częstotliwość sieci: 50~ 60Hz
- Transformator ustawiony fabrycznie do pracy z napięciem100V, 120V lub 220-240V zależnie od kraju docelowego. Zmiana napięcia przez przewinięcie transformatora i wymianę bezpieczników.                
- Wymiary: S=22cm, G=58,5cm W=23cm, wraz z przełącznikami i częściami.
- Waga: 20kg sztuka


Czytaj recenzję: LINK






Zestaw przedwzmacniacz oraz dwa monobloki Manley Jumbo Shrimp + 2 x Manley Mahi

Przedzwmacniacz Manley Jumbo Shrimp

Shrimp brzmi bardzo szybko i żywo. Dobry rytm i rozciągnięcie częstotliwości. Bardzo przezroczysty dźwięk. Mamy nadzieję, że spodoba się Wam nasz świeży i czysty koktail z krewetki (Shrimp = krewetka)! (Cytryna i sos tatarski nie są wymagane do normalnego działania.)
Shrimp posiada kluczowe zewnętrzne cechy jakie można znaleźć w wielu jego odpowiednikach zarówno przeszłych jak i teraźniejszych. Jest to dwukanałowy, niesymetryczny przedwzmacniacz liniowy z pięcioma zestawami wejść stero i z dwoma zestawami równoległych liniowych wyjść stereo. Pięciopozycyjny przełącznik wyboru wejścia kieruje wybrany sygnał bezpośrednio do siatki kontrolnej pierwszej lampy wzmacniającej. Wzmocnione sygnały, powiększone około 4 razy [11.8 dB] są następnie podawane poprzez wysokiej jakości specjalne regulatory stereo NOBLE, znane ze swojej stabilności, długiego życia, łatwości obsługi i dobrej charakterystyki wyrównania między kanałami. Za tym następuje podobnie atrakcyjny zestaw wysokiej jakości potencjometrów balansu stereo firmy NOBLE.
Wyjście z sieci tłumików jest następnie podawane do specjalnego stopnia wyjściowego z wtórnikiem White'a. Ten obwód wyjściowy jest naszym faworytem od wielu lat głównie ze względu na jego naturalnie niską impedancję wyjściową, prostotę, szerokie pasmo przenoszenia, łatwość wzbudzenia, skromne wymagania odnośnie sprzężenia i elegancką charakterystykę reakcji na przeciążenie. W normalnych warunkach, typowy użytkownik Shrimpa nawet nie zacznie zbliżać się do granic tego stopnia wyjściowego dla typowych sygnałów wejściowych i obciążeń.
Wysokiej jakości kondensatory z folii metalowej i z błoną polipropylenową jako dielektrykiem zostały użyte we wszystkich punktach połączeń sygnału w obwodzie razem z dwoma ekstrawaganckimi 30 mikrofaradowymi metalizowanymi monstrami łączącymi sygnały ze stopnia wyjściowego z wyjściowymi gniazdami RCA. Wszystko to są MultiCapy robione przez naszego kumpla Bas Lim w firmie Rel Cap. Wiemy, że wolicie raczej słuchać najwyższej klasy kondensatorów takich jak te, niż jakiś tanich kondensatorów elektrolitycznych, które można znaleźć w innym sprzęcie.
Ale fundamentalną cechą Shrimpa jest jego niezłożona, nieodwracająca ścieżka sygnału. To podejście minimalnej ścieżki sygnału ma na celu doprowadzić niezbalansowane wejścia liniowe typu RCA do poziomów odpowiednich dla właściwego wysterowania wzmacniaczy mocy w dole strumienia audio w najprostszy i najbardziej bezpośredni sposób jaki jest możliwy. Jest to osiągnięte przez użycie tylko dwóch aktywnych stopni, tak jak to zostało opisane powyżej, poprzez rozsądne użycie lamp próżniowych, których konstrukcja jest zaplanowana do zastosowań audio i jak zawsze wykorzystana w całej pełni. Robiąc tak, wysiłek jest tutaj nakierowany na dostarczenie tak bezpośredniego, niezabarwionego, cichego i szerokopasmowego sygnału jak to tylko możliwe, żeby naturalny charakter wybranego materiału źródłowego mógł być słyszany nie będąc krępowanym przez zestaw narzuconych ograniczeń wnoszonych przez przedwzmacniacz. Postępując w tym duchu nie uwzględniono zbalansowanych wejść any wyjść.
Ponieważ cała konstrukcja Shrimpa jest z natury swojej jednostronna, dodanie zbalansowanych wejść/wyjść wymagałoby dodatkowych obwodów, transformatorów lub układów scalonych które nieuchronnie zabarwiałyby dźwięk.
Każde z pięciu gniazd wejściowych poddaje sygnał wejściowy obciążeniu nie mniejszemu niż 100000 ohm, podczas gdy wyjście może bez problemu dostarczyć ponad 3V do testowego obciążenia 600 ohm. To oznacza przyrost mocy lepszy niż 22 dB chociaż przyrost napięcia jest trzymany na poziomie nie przekraczającym 12 dB gdy pokrętło głośności jest w pozycji maksymalnej. W tym przypadku dla przykładu, z 1 woltem na wybranym wejściu i 1 woltem obecnym na testowanym wyjściu, wzmocnienie mocy byłoby większe niż 22 dB, lub około 166 więcej mocy na wyjściu niż na wejściu, mimo tego, że wzmocnienie NAPIĘCIA pomiędzy wejściem i wyjściem jest zero! Gdy ta ilość wzmocnienia jest obecna w obwodzie zawierającym bardzo mało ujemnego sprzężenia zwrotnego, tendencja jest taka, żeby ujawniać wewnętrzną naturę i osobowość urządzeń używanych w obwodzie, razem z samym obwodem. Tutaj, dla przykładu, wybór lampy wejściowej ma wpływ na to jaki będzie ostateczny charakter brzmienia.
Dwie pary konektorów wyjściowych Shrimpa zostały połączone równolegle dla ułatwienia kierowania sygnałów wyjściowych do specjalnych zastosowań, takich jak bi/tri amplifikacja, lub dla sterowania głośników satelitarnych plus subwoofer.
Regulator głośności Shrimpa cechuje się dwoma konwencjonalnymi ścieżkami oporowymi zwężającymi się logarytmicznie. Dopasowanie tych dwóch ścieżek jest wyjątkowo dobre w całym zakresie regulacji. Ta atrakcyjna cecha regulatora firmy NOBLE tłumaczy się na bardzo dobre zrównoważenie kanałów gdy ustawia się poziom głośności, inaczej niż w przypadku tanich dualnych potencjometrów przyprawiających niezmiennie o ból głowy.
Jako dodatkowy środek pozwalający upewnić się co do dopasowania poziomu, profil wzmocnienia Shrimpa został celowo ustawiony w taki sposób, że pozycja pokrętła głośności na godzinie 12 daje w rezultacie jednostkowy przyrost napięcia przy przejściu przez przedwzmacniacz. Może to posłużyć do zgrubnej oceny ogólnego względnego poziomu danego źródła w porównaniu z sąsiadami.
Regulator balansu posiada specjalną ścieżkę, której opór jest zero po każdej stronie od środka, gdy pokrętło jest ustawione w centralnej pozycji z zapadką. To pomaga zmniejszyć obciążenie wzmocnienia napięcia w pierwszym stopniu wzmocnienia, jako że nie ma pasożytniczego oporu regulatora balansu który trzeba pokonywać, gdy się napędza sieć tłumików.
Użycie tych regulatorów nie wymaga wyjaśnień, ale zaleca się ostrożność w przypadku gdy okaże się, że potrzebne są skrajne ustawienia pokręteł Shrimpa do poprawnego użycia stowarzyszonych źródeł i końcówek mocy. W normalnych warunkach, regulator balansu powinien być w centralnej pozycji lub bardzo blisko niej. Ustawienia balansu poniżej godziny 10 lub powyżej 2 wskazują na to, że gdzieś indziej w systemie jest jakiś problem, którym należy się zająć. Pokrętło głośności można wtedy używać w konwencjonalny sposób, żeby ograniczyć głośne źródła, takie jak odtwarzacze CD, lub wzmocnić słabe, takie jak stare tunery lampowe lub magnetofony.
Sygnały wychodzące z regulatorów głośności i balansu są buforowane przez wtórnik White'a stanowiący stopień wzmacniacza wyjściowego, zanim zostaną skierowane do gniazd wyjściowych. To nie dopuszcza do nieprzewidywalnych interakcji obciążenia wyjściowego z regulatorami i obniża impedancję wyjściową przedwzmacniacza.
Specjalnie podświetalny przycisk został dodany, żeby pozwolić na wywołanie zawsze przydatnej funkcji wyciszenia wyjścia. Podświetlenie tego przełącznika pokazuje stan obwodu wyciszenia w trakcie uruchamiania urządzenia i w trakcie normalnej pracy, a jak wszyscy wiemy, NIEBIESKIE DIODY sprawiają, że sprzęt brzmi lepiej. Obwód wyciszenia steruje przekaźnikiem wyciszenia, którego styki są rozmieszczone tak by gasić sygnały obecne na wyjściu przedwzmacniacza.
Dlaczego nie mogę mieć zbalansowanych wejść i wyjść?
Jak już powiedzieliśmy wcześniej, całe wnętrze Shrimpa jest ze swej natury typu single-ended a zatem dodanie zbalansowanych wejść/wyjść wymagałoby dodatkowych obwodów, transformatorów lub układów scalonych, co w sposób nieunikniony zabarwiałoby dźwięk.
Jeśli masz jakieś urządzenie, które próbujesz podłączyć do Shrimpa wyposażone zarówno w wyjścia zbalansowane i niezbalansowane, to może być tak, że jego wyjście zbalansowane XLR jest poprzedzone dodatkową elektroniką tylko po to, żeby sygnał uległ zbalansowaniu, i w wielu przypadkach zostało to zrobione wyłącznie z przyczyn marketingowych, ponieważ w którymś momencie w latach 90-tych ktoś zaczął opowiadać wszystkim w biznesie Hi-Fi, ze "zbalansowane jest lepsze" i wszyscy zaczęli z hukiem dorzucać wszelkiego rodzaju dodatki zbalansowane a wszyscy faceci od kabli zaczęli sprzedawać każdemu nowe kable (koniec cynicznych frazesów...) Zbalansowana transmisja sygnałów jest rzeczywiście obowiązkowa dla bardzo długich przebiegów kabla, i z pewnością są zalety Trybu Wspólnego Odrzucenia i zniesienia harmonicznych nieparzystych w obwodach zbalansowanych, szczególnie w obwodach pełni różnicowych.
Jednakże, żeby dokonać tej sztuki w świecie lamp bez dodatkowych transformatorów sprzęgających i innych extra "dodatków" w torze sygnału jest naprawdę wyzwaniem i według naszego doświadczenia, czystość i elegancja jaką można znaleźć w obwodach lampowych typu single-ended o małym poziomie sygnału jest po prostu nie do pobicia. W poszukiwaniu Ostatecznego Dobrego Rozwiązania przyjęliśmy mantrę "Mniej znaczy Więcej". Wypróbuj ją i przekonaj się sam.

Dane techniczne
- Lampy próżniowe: 2 x 12AT7, 2 x 7044
- 5 wejść liniowych niezbalansowanych RCA
- Przełącznik wyciszenia i wyciszenie w trakcie uruchamiania urządzenia
- Dokładny regulator głośności NOBLE, z dopasowaniem kanałów 0.25dB
- Regulator balansu NOBLE z centralnym wcięciem
- Wyjście do nagrywania
- Dwa zestawy niezbalansowanych głównych wyjść RCA
- Wzmocnienie 11.8dB
- Sygnał wejściowy 200mV daje na wyjściu 1V
- Zakres częstotliwości: 10Hz - 80kHz
- Bazowy poziom szumu typowo -95dB A-ważony 20-20K z regulatorem głośności w pełni odkręconym
- Bazowy poziom szumu (wejście zwarte) typowo -106dB A-ważony 20-20K z pokrętłem głośności w pełni zamkniętym.
- Stosunek sygnału do szumu: typowo 95dB A-ważony 20-20K
- Impedancja wejściowa: 250 kohm
- Impedancja wyjściowa: 50 ohm
- Maksymalny sygnał wyjściowy: +26dBu @ 1.5% THD dla obciążenia 100 kohm (15.5 V rms).
- Maksymalny sygnał wyjściowy: +21dBm @ 1.5% THD dla obciążenia 600 ohm.
- Zużycie energii: 55W
- Wymiary: szerokość = 48cm, długość = 28cm, wysokość = 9cm.
- Waga w transporcie: 8 kg

Monoblok MANLEY Mahi

Te maluchy produkują około 40 watów RMS w trybie Ultra-Linear i około 20 watów w trybie triodowym (triode) z kwartetu lamp EL84/6BQ5 sterowanych podwójną triodą 6414 oraz podwójną triodą 12AT7EH na wejściu. EL84 to nasza ulubiona lampa od wielu lat, mająca wyjątkowo długą żywotność i niezawodność, mogąca być uznaną za mniejszą siostrę lubianej EL34: brzmiąca prawdziwie szybko w zakresie basu jak i wysokich tonów. A to ostatnie ma też wiele do czynienia z Transformatorem Wyjściowym Manleya, takim samym jak zbudowaliśmy dla Stingraya.
Te maluchy produkują około 40 watów RMS w trybie Ultra-Linear i około 20 watów w trybie triodowym (triode) z kwartetu lamp EL84/6BQ5 sterowanych podwójną triodą 6414 oraz podwójną triodą 12AT7EH na wejściu. EL84 to nasza ulubiona lampa od wielu lat, mająca wyjątkowo długą żywotność i niezawodność, mogąca być uznaną za mniejszą siostrę lubianej EL34: brzmiąca prawdziwie szybko w zakresie basu jak i wysokich tonów. A to ostatnie ma też wiele do czynienia z Transformatorem Wyjściowym Manleya, takim samym jak zbudowaliśmy dla Stingraya.
Od ponad dekady budujemy wzmacniacze oparte na EL84. Oznaczone logo Manleya Tiny Triodes (Malutkie Triody) zdobyły wiele uznania we wczesnych latach 1990-tych. W 1993 roku firma Manley odłączyła się od VTL i Manley Tiny Triodes przeszło przez face-lifting obudowy stając się 35 watowymi monoblokami, wkrótce zastąpionymi przez monobloki 50 watowe. Standardem został mocniejszy tryb Ultra-linear, a tryb triodowy ustawiany fabrycznie lub przełącznik trioda/UL jako opcje.
Po wprowadzeniu na rynek wzmacniacza zintegrowanego Stingray w 1998 roku, wprowadziliśmy ulepszenia topologii zastosowane w nim do naszych 50 watowych monobloków. W końcu udało się osiągnąć duży bas z małego wzmacniacza! A więc, topologicznie, 50 watowe monobloki po 1998 roku to jakby monoblokowa wersja Stingraya, ze zmienną pętlą sprzężenia zwrotnego. Z kolei po wdrożeniu do produkcji Snajperów w 2002 roku, stało się jasnym, że musimy poprawić nasze klasyczne monobloki EL84 kosmetycznie i pod względem możliwości. Czas na kolejny face-lifting!
Wszyscy prosili nas o przełącznik trybów pracy - trioda/Ultra-linear. Posłuchaliśmy was i przełącznik jest teraz standardem w Mahi. Tak jak piękne zaciski głośnikowe WBT. Zwiększyliśmy też pojemność kondensatorów na linii B+. Monobloki 50 watowe miały około 49 dżuli zmagazynowane. A Mahi mają prawie 180 dżuli na linii B+. Poprawę słychać wyraźnie, szczególnie w zakresie basu: bardziej zwarty, szybszy, głębszy. W tym przypadku więcej znaczy więcej.
Układ obudowy jest jakby mini-Snapperem. Są takie ładne! I standardowo są dostępne jako para dostajecie więc... „Mahi-Mahi".
Sądzimy, że Manley Mahi to duża wartość za niewygórowaną cenę, i myślimy, że będziecie zdziwieni, jak dużym dźwiękiem grają te maluchy.

Specyfikacja techniczna:
- Lampa wejściowa: 1 x 12AT7EH wielkopowierzchniowa, rosyjska Eletcro-Harmonix
- Lampa sterująca: 1 x 6414 JAN NOS GE lub Raytheon
- Lampy wyjściowe: 4 x EL84M - 6Pi14Pi-EB NOS Rosja
- Prąd spoczynkowy lamp wyjściowych: 20mA
- Bias - 200mVDC mierzony na każdym 10 omowym rezystorze katodowym.
- Zysk: 29dB
- Sprzężenie zwrotne: MIN= 3dB; STD=6dB; MAX=10dB globalnego NFB
- Impedancja wejściowa: 110 k-omów
- Czułość wejścia dla maksymalnej mocy wyjściowej: zdefiniowana jako napięcie na wejściu potrzebne do wyprodukowania maksymalnej mocy przy 1.5% THD @ 1KHz
- Stosunek sygnał-szum dla 1W: Typowo 82 dB A-WGT 20-20K
- Poziom szumów: Typowo 150µV = -74dBu A-WGT
- Poziom szumów: Typowo 650µV = -62dBu nie ważony
- Dynamika: 83dB
- THD+Szum @ 5W: poniżej 0.15%
- Pasmo przenoszenia przy pełnej mocy w trybie UL przy/MAX NFB: 20 Hz do 20 kHz 
- Pasmo przenoszenia przy 5W i 5 omach: 10 Hz do 30 kHz, -3.75dB @ 100kHz
- Rekomendowana impedancja głośników: Optymalizowane dla 5 omów
- Pobór mocy (brak sygnału): 102 Waty 
- Maksymalny pobór mocy (przy pełnej mocy): 168 Watów 
- Napięcie zasilania: Fabrycznie ustawione na 100V, 120V lub 220-240VAC zależnie od kraju przeznaczenia.
- Napięcie zasilania: zmieniane zmianą transformatora i bezpieczników.
- Częstotliwość napięcia: 50~ 60Hz
- Bezpiecznik 220-240VAC: MDA 2 Amp SLO-BLO ceramiczny 
- Bezpiecznik B+: MDA 400 mA SLO-BLO ceramiczny
- Oświetlenie logo: Urządzenia wyprodukowane przed 3/2003 używają żarówki 8V, 0.3A, 1/4" X 1 1/4" / Numery seryjne po MAHI036 używają diód LED które nie powinny się przepalić.
Wymiary: 11" głębokość x 10" szerokość x 5" wysokość
Waga: 10 kilo sztuka




THE STINGRAY – ZINTEGROWANY WZMACNIACZ STEREOFONICZNY ZE STACJĄ DOKUJĄCĄ DLA iPODA MARKI MANLEY

Słynny wzmacniacz Manley Stingray został odnowiony i odświeżony. Jako nowość w 2009 roku przedstawiamy Stingraya iTube, zintegrowany, lampowy wzmacniacz stereofoniczny z wbudowaną stacją dokującą dla iPoda oraz pełnym zdalnym sterowaniem falami radiowymi i podczerwienią.

Stingray iTube to następny krok w ewolucji naszego wzmacniacza Stingray, będącego już legendą w świecie hi-fi, odkąd opuścił nasze laboratorium w 1997 roku. Opracowany mając na celu optymalne rozmieszczenie elementów oraz uzyskanie symetrycznej ścieżki sygnału, Stingray szybko stał się jednym z naszych bestsellerów. Stingray iTube zachowuje te same obwody lampowe oraz wspaniałe transformatory wyjściowe jak w oryginale, ale dodaje do tego wiele ulepszeń:

Stacja dokująca dla iPoda została dodana do wzmacniacza jako czwarte źródło sygnału. Manley iTube otrzymał certyfikat Apple i został oficjalnie uznany jako produkt „Made for iPod”. Zdalne sterowanie Stingraya obsługuje polecenia PLAY/PAUSE i TRACK FORWARD/BACK iPoda.

Wyjście obrazu z iPoda jest dostępne na gnieździe S-Video, umieszczonym na lewej ściance przedniej urządzenia.

Magazyn energii wysokiego napięcia został istotnie zwiększony, co przekłada się na jeszcze bardziej solidny i spójny bas, jego lepszą kontrolę i uderzenie.

Na prawej ściance przedniej dodaliśmy gniazdo słuchawkowe. Sygnał do niego jest doprowadzony z wyjść głośnikowych, a wyjście na subwoofer jest odcinane.

Zdalne sterowanie działa jednocześnie na falach radiowych i w podczerwieni. Korzystanie z fal radiowych wyzwala z konieczności celowania pilotem w urządzenie, którym chcemy sterować. Takie sterowanie działa we wszystkie strony i przechodzi przez ściany i szafki. Zachowaliśmy jednak sterowanie podczerwienią ze względu na uniwersalne, uczące się piloty, aby można było wpiąć wzmacniacz w istniejące systemy. Zdalnym sterowaniem obsłużymy regulację głośności, balansu, przełączanie wejść, sterowanie iPodem oraz mute (wyciszanie), dim (wygaszanie diod), insert i standby.

Każde wejście może mieć indywidualnie wyregulowaną czułość, aby ustawić optymalne wzmocnienie dla każdego z używanych źródeł dźwięku.

Niebieskie diody LED wokół gałek głośności i wyboru wejść mogą być przyciemnione lub całkiem wyłączone, po czasie ustawionym przez użytkownika, lub może być włączony „wygaszacz” czyli specjalna sekwencja świateł. Szybkość i intensywność trybu „Starlight” może zostać dobrana według upodobać.

Wszystkie ustawienia użytkownika zostają zapisane w pamięci urządzenia w momencie uruchomienia trybu standby, i nie znikają nawet po usunięciu zasilania.

Sygnał z wejść dostarczany jest do układu regulacji głośności za pomocą hermetycznych przekaźników z pozłacanymi kontaktami, następnie trafia do lamp wejściowych 12AT7. Następnie przechodzi przez lampy sterujące/rozdzielacze fazy 6414 do lamp mocy EL84. Lampy mocy mogą pracować w trybie triodowym, oddając 20 watów, lub ultra linearnym, gdzie generują 40 W mocy, w trybie push-pull. Prąd spoczynkowy dla każdej lampy jest łatwy do indywidualnego ustawienia korzystając z trymerów i kontrolnych punktów pomiarowych, umieszczonych na górnej ściance wzmacniacza. Zasilanie Stingraya jest wyjątkowo wypasione, to znak rozpoznawczy Manleya. Jest jak rekin: szybkie, zwinne, płynne i autorytarne.

Wyjście na subwoofer pozwala na łatwe podłączenie aktywnego głośnika sub-niskotonowego z wejściem liniowym. To wyjście jest podłączone po regulacji głośności, więc głośność subwoofera będzie się zmieniać synchronicznie z głośnością w głośnikach. To wyjście to niezbalansowane wyjście RCA z poziomem liniowym. Musi więc zostać podłączone do wejścia liniowego suboofera, a nie wejść głośnikowych.

Przełączalna pętla magnetofonowa jest standardem. Wyjście Tape Send jest podłączane do wybranego wejścia przed kontrolą głośności. Tape Return może zostać użyte jako 5te wejście liniowe, jeśli jest taka potrzeba.

Record Out (lub Tape Out) jest podpięte przed kontrolą głośności, więc możecie nagrywać wszystko co zostało wybrane do odsłuchu bez wpływania na poziom nagrania. To wyjście to niezbalansowane RCA, a także niezbuforowane, więc należy sprawdzić, czy impedancja wejścia urządzenia nagrywającego nie jest zbyt niska, aby nie przeciążyć wejścia Stingraya. Zalecamy podpinać urządzenie nagrywające jedynie na czas nagrania…

Pętla nagrywania: także znana jako Insert. Sygnał z gniazda Send lub Tape Out jest pobrany zaraz za selektorem wejść i wychodzi do zewnętrznego korektowa lub systemu Merlin BAM lub magnetofonu, następnie wejściem Return wchodzi ponownie do Stingraya przed regulacją głośności. Przełącznikiem można wybrać tryb pracy – normalny, kiedy sygnał przechodzi normalnie przez Stingraya, oraz Tape Loop, kiedy sygnał przechodzi najpierw przez urządzenie zewnętrzne. Jeśli macie Merlin BAM to można z niego korzystać aktywując Tape Loop.

Kompatybilność z iPodem:

iPod potrafi odtwarzać pliki ze następującymi częstotliwościami próbkowania ze wszystkich kompatybilnych kodeków:
8 kHz
11.025 kHz
16 kHz
22.050 kHz
32 kHz
44.1 kHz
Większość iPodów (oprócz iPoda Shuffle) odtwarza pliki WAV i AIFF.
iPod odtworzy pliki do 16 bitów 48 kHz.

Proszę zapoznać się z pomiarami iPoda zrobionymi dla Stereophile’a przez Johna Atkinsona:

„Pomiary iPoda są lepsze niż wielu odtwarzaczy CD – ironią losu jest, że przez większość czasu będzie on używany do odtwarzania plików MP3 i AAC, które nie wykorzystają jego możliwości. Ale jeśli zamienicie maksymalny czas odtwarzania na możliwość odtwarzania nieskompresowanych plików WAV i AIFF, to iPod będzie doskonałym ich odtwarzaczem. Świetne, niedrogie urządzenie audio z niespodziewanego źródła.”

Kompatybilność z iTunes:
iTunes nie jest zgodne z formatem FLAC bez dodatkowego oprogramowania.

iTunes współpracuje z plikami wav 24/96. iPod ich nie odtworzy, ale iTunes sobie z nimi poradzi. iTunes może je odtworzyć cyfrowo, więc w teorii można stworzyć serwer wysokiej rozdzielczości bazując na iTunes i używać go do napędzenia przetwornika cyfrowo-analogowego.

Tak więc korzystając z iPoda zadokowanego na waszym Stingrayu iTube możecie odtwarzać pliki wav z jakością porównywalną z odtwarzaczem CD.

Ze Stingrayem Manleyowi udało się osiągnąć złoty środek, który zaspokaja potrzeby audiofila i rockersa, artysty i muzyka, ucznia i mistrza, yin i Yang. Zapraszamy do samodzielnego zapoznania się z jego wspaniałymi możliwościami sonicznymi, pięknem i osobowością.


Specyfikacja techniczna:
- 3 x wejścia liniowe RCA
- 1 x iPod dock (korzysta z wyjścia analogowego iPoda)
- TRIODE - UL przełączanie trybu pracy stopnia wyjściowego
- Wyjście nagrywania
- Wyjście na subwoofer
- Pętla magnetofonowa (Insert) z przełącznikiem
- Wyjście S-VIDEO (z iPoda)
- Wyjście słuchawkowe (odłącza głośniki i subwoofer)
- Mikroprocesorowo regulowana głośność i balans
- Układ czysto lampowy z niskim poziomem sprzężenia zwrotnego
- Lampy wyjściowe: 8 x EL84 Rosyjskie NOS EL84M (aka 6Pi14Pi-EB)
- Lampy sterujące: 2 x 6414 GE lub RAYTHEON JAN NOS USA lub 6414W
- Lampy wejściowe: 2 x 12AT7EH Rosyjskie Electro-Harmonix
- Maksymalna moc wyjściowa tryb UL: 32 W x 2 kanały 1.5% THD przy 1kHz i 5 omach impedancji
- Maksymalna moc wyjściowa tryb TRIODE: 18 W x 2 kanały 1.5% THD przy 1kHz i 5 omach impedancji
- Pasmo przenoszenia: 15 Hz - 58 kHz, -1dB
- Gain: 35 dB przy maksymalnej głośności
- Czułość wejścia UL pełna moc: 210 mV = 32 W przy 5 omach, głośność na maksimum
- Czułość wejścia Triode: 41mV = 1W przy 5 omach, głośność ustawiona na zysk 20 dB
- Czułość wejścia UL: 35mV = 1W przy 5 omach, głośność ustawiona na zysk 20 dB
- Przesłuch: -72dB
- Szum: 5,8 µV A-WGT; przy 600 Ω
- Stosunek sygnał/szum: typowo 97 dB A-WGT przy 600 Ω
- Stosunek sygnał/szum: typowo 72 dB A-WGT, 1W, wzmocnienie 20dB, wejście zwarte
- THD+N: typowo 64 dB przy 1W, pasmo 22Hz-22Khz, źródło = sinus 1Khz
- Impedancja wejściowa: nominalnie12 kΩ
- Impedancja wyjściowa TAPE Out: 47 Ω
- Optymalna impedancja głośników: 5 Ω
- Impedancja wyjściowa na terminalach głośnikowych przy 20Hz: 2,36 Ω
przy  1KHz: 2 Ω
przy  20KHz: 1.83 Ω
- Damping Factor przy 8 Ω (UL): 6,7 przy 100 Hz; 7.2 przy 1 kHz; 6.9 przy 10 kHz
- Damping Factor przy 8 Ω (Triode): 7.2 przy 100 Hz; 7.8 przy 1 kHz; 8.0 przy 10 kHz
- Impedancja wyjścia słuchawkowego: 53 Ω
- Stopień zadrapania: Prosimy podłożyć pod stopy monety, aby uniknąć zadrapania szafki. Więcej zarabiający mogą użyć monet 5 złotowych. Pieniądze papierowe nie działają. Monety Euro działają 4 razy lepiej.
- Zdalne sterowanie: RF (radiowe) i IR (podczerwień), przełączalne przez użytkownika
- Regulacja głośności: Cirrus Digital Level Control System, impulsatory Grayhill Rotary Encoders
- Zakres regulacji głośności: 102 dB w krokach 1 dB przy powolnym kręceniu, im szybciej porusza się gałką, tym krok większy
- Pobór mocy (Standby, bez ładowania iPoda): 6 W
- Pobór mocy (Standby, ładowanie iPoda): 12 W
- Pobór mocy brak sygnału: 198 W
- Maksymalny pobór mocy: 300 W
- Bezpieczniki:
220~240VAC: MDL 1.5 AMP / 250 Volt SLO-BLO
- B+ bezpieczniki (2): MDA 1/4 AMP, 250 Volt SLO-BLO, Ceramic. 
- Zasilanie: fabrycznie ustawiane na 100V, 120V lub 220-240VAC zgodnie z systemem w kraju docelowym.
- Zasilanie: możliwość zmiany przez przełączenie odczepów transformatora i wymianę bezpieczników. 
- Częstotliwość zasilania: 50~60 Hz
- Kabel zasilający: odłączalny, standardu IEC
W zestawie kabel odpowiedni dla kraju docelowego
- Wymiary: W= 480 mm, D= 360 mm, H= 190 mm
- Waga 20kg

 

Polecamy

Moje Audio na facebook
HIGH Fidelity online
WWW.HI-FI.COM.PL - pismo audiofila i melomana
WWW.AUDIO.COM.PL - Video Hi-Fi Hi-End Kino domowe
WWW.AV.COM.PL - strona czasopism specjalistycznych o temetyce audio i video
WWW.HiFi.PL - wszystko o audio
hfc.com.pl
www.audiostereo.pl
Sample Image
soundrebels.com
 
stereolife
 
hifiphilosophy
 
hifiphilosophy
 
hifiphilosophy
 
hifiphilosophy
 
hifiphilosophy
 
hifiphilosophy

 

 
DEALERZY
 
Katowice
 
Audio Styl
 
Pabianice
 
Active Image
 
Lublin
 
Active Image
 
Lubin, Wrocław
 
Active Image
 
Gdańsk
 
Active Image
 
Warszawa
(Goldenote, Lavardin)
 
Active Image
 
 

Gościmy

Odwiedza nas 1 gość
© 2008-2011 www.mojeaudio.pl
Designed by REMI_COM (Remigiusz Gąsiorowski)

Moje Audio - ul. Sudecka 152, 53-129 Wrocław