Start arrow Aktualności arrow iFi Audio na wystawie Audio Show w Warszawie - wywiad z dyrektorem d/s marketingu na Europę i USA Vi
iFi Audio na wystawie Audio Show w Warszawie - wywiad z dyrektorem d/s marketingu na Europę i USA Vi
Redakcja Stereo i Kolorowo w czasie ostatniej wystawy Audio Show w Warszawie (8 – 9 listopada br.) miała okazję porozmawiać z dyrektorem d/s marketingu firmy iFi Audio na obszar Europy oraz USA – panem Vincentem Luke’m z Wielkiej Brytanii. Spotkanie to umożliwił polski dystrybutor marki - firma Moje Audio z Wrocławia. iFi Audio to spółka – córka wielce szanowanej, a nawet konserwatywnej firmy Abbingdon Music Research (AMR) z Wielkiej Brytanii. Urządzenia hi-fi z AMR to wysoka klasa, typowe produkty z pułapu high-end. Cieszą się dużą renomą oraz sporym uznaniem w audiofilskim świecie.
Dlatego sporym zaskoczeniem dla wielu był fakt, iż przedsiębiorstwo postanowiło „wejść” w segment typowo budżetowy audio, czyli stworzyć markę iFi Audio. Jak się szybko okazało, to był strzał w dziesiątkę. iFi szturmem zdobyło serca (i uszy) całej rzeszy melomanów, a także audiofilów. iFi „zarzuciło” rynek doskonałymi sprzętami w niewygórowanej cenie. Podbiło głównie młodszych melomanów, ale nie zapomniało także i o starszych. Dużą popularność zdobyły przede wszystkim firmowe konwertery cyfrowo-analogowe jak iUSB DAC, wzmacniacze słuchawkowe iCAN i iCAN micro, a także przedwzmacniacz gramofonowy iPhono. W ostatnim zaś czasie szybko rośnie sprzedaż nowego produktu iDSD, które natywnie dekoduje sygnał DSD. iFi Audio zmieniło postrzeganie wielu ludzi na hi-fi audio, przybliżyło, a w zasadzie połączyło świat komputerów i smartfonów z pełnoprawnym high-fidelity. Można tu mówić o pewnego rodzaju przełomie. Dlatego Stereo i Kolorowo przygotowało wiele drążących pytań do Vincenta Luke’a z iFi Audio, po to aby dociec powyższej istoty rzeczy. Vincent to pełen werwy, energii i entuzjazmu rozmówca, który strzelał słowami niczym snajper szybkostrzelnym karabinem. Dzięki temu wywiad przebiegał w wielce dynamicznej atmosferze, która spowodowała, iż półtorej godziny upłynęło niczym piętnaście minut.



Stereo i Kolorowo: Powiedz nam jakie stanowisko zajmujesz w AMR/iFi Audio? Czym się zajmujesz?

Vincent Luke: Jestem odpowiedzialny w iFi Audio za marketing na rynkach europejskim i amerykańskim. Z wykształcenia jestem ekonomistą. iFi audio to „dziecko” dużej brytyjskiej firmy Addbigdon Music Research (AMR). AMR produkuje zaś dojrzałe, tradycyjne urządzenia high-fidelity typu odtwarzacze płyt CD, wzmacniacze tranzystorowe, itd., dla ludzi z tzw. starej szkoły audio, konserwatywne sprzęty. Zaś iFi jest skierowane przede wszystkim dla młodszych odbiorców, użytkowników smartofonów jak iPhone Apple, czy komputerów. W iFi jest trochę szaleństwa (śmiech). Bierze się to stąd, że młodzi są niecierpliwi, a nawet leniwi – nie chce im się kompletować dużych systemów audio, chcą jednym palcem, jednym lub góra dwoma naciśnięciami klawisza obsłużyć wszystko. Muzyki słuchają najczęściej w ruchu, w biegu – najlepiej w słuchawkach. Zobacz – na nami jest stoisko z winylami (Vincent pokazuje na sąsiednie stoisko z bogatą ofertą płyt analogowych w hotelu Golden Tulip). Te jakieś 3 000 winylowych albumów możesz mieć zmagazynowane na twardym dysku smatrfona – naciskasz „Play” i grasz - słuchasz. Chcesz mieć jeszcze lepszy dźwięk, dodajesz iFi (Vincent wyjmuje iPhone Apple z przypasanym doń dwoma gumkami iFi iDSD). Młodzi chcą mieć swoją muzykę wszędzie – w autobusie, a pociągu, w metro, na ulicy, u przyjaciół, itp. Ty pragniesz słuchać na dużym sprzęcie hi-fi, dla młodych to nieporęczne i niemodne. Oni chcą słuchać z iPhone’a! Popatrz na Apple – ich software jest łatwe w użytkowaniu, przyjazne na co dzień. Trudno spodziewać się, aby młodzież była zainteresowana skomplikowanym odsłuchem z gramofonów (wiesz, te igły, wkładki, czasochłonne nastawianie płyt, itd). iFi podąża identyczną drogą – maksymalnego uproszczenia obsługi, kastomizowania sprzętu. Nasz przekaz jest skierowany do młodej generacji, co nie oznacza, że pomijamy starszych. Nie. Ale większość oferty adresujemy do młodych, dynamicznych, niecierpliwych (śmiech). Do miłośników komputerów, iPadów, iPhone’ów.


czytaj cały: TEKST
źródło: stereoikolorowo.blogspot.com 
 
© 2008-2011 www.mojeaudio.pl
Designed by REMI_COM (Remigiusz Gąsiorowski)

Moje Audio - ul. Sudecka 152, 53-129 Wrocław