Start
GRADIENT 6.0 kolumny podłogowe w teście soundrebels.com
Każda konstrukcja kolumn już podczas projektowania powinna wstępnie rozwiązywać kwestie nie tylko jakości końcowego brzmienia, ale również sposobu propagacji generowanych fal dźwiękowych. Niestety standardowa aplikacja kilku przetworników pod sobą obarczona jest sporymi wadami natury spójności dźwięku, zmuszając konstruktorów do ekwilibrystyki w zwrotnicach, a czasem dodatkowego kompensującego przesunięcia fazowe pochylania brył obudów. Jest wiele szkół budowania zespołów głośnikowych niwelujących owe problemy, jednak jeśli w naszych planach projektowych przewidujemy przetwornik koaksjalny – punktowe źródło dźwięku, czyli wysokotonówka umieszczona centralne w średnio-niskotonowcu, pewien pakiet ułatwień – wspomnianą spójność dźwięku – mamy niemal w standardzie, całą uwagę mogąc skupić na innych ważnych zagadnieniach około konstrukcyjnych.


Nie mam zamiaru przesądzać, jakie głośniki są idealne do aplikacji – to nie moja działka, ale mój wstępniak miał jedno zadanie, wprowadzić Was w świat, którym przez ostatnie kilka lat dumnie kroczyłem z podniesioną głową. Tak tak, chodzi o przetworniki koaksjalne. Co więcej, poddająca się dzisiejszej procedurze testowej, znana wszystkim miłośnikom dobrego dźwięku manufaktura Gradient, była dawcą „surowych” podzespołów do jeszcze niedawno będących u mnie referencją kolumn Bravo’ Consequence+. Oczywiście nie było to proste zamocowanie głośnika we własnej obudowie, tylko okraszona umiejętnością wyciągnięcia z nich pełni możliwości sonicznych przez Pana Kazuo Kiuchi – właściciela Combak Corporation - implementacja (projekt zwrotnicy i wizualne dodatki na membranach) w zaprojektowanym środowisku pojemnościowym. Ale nie o dawnych miłościach dzisiaj prawujemy, dlatego zapraszam wszystkich na przygodę z bardzo podobnymi w konstrukcji do mojego niedawnego punktu odniesienia kolumnami fińskiego producenta - Gradient 6.0, dystrybuowanymi przez wrocławskie Moje Audio.

Prezentowane dzisiaj kolumny, jak na swoje gabaryty są nad wyraz lekkie. Dwanaście kilogramów na sztukę bardzo często osiągają nieco większe monitory, to co dobrego można powiedzieć o chwalących się podobnym wynikiem konstrukcjach kolumn aspirujących do miana podłogówek. Ano to, że organoleptyczna próba ostukiwania obudów dała zaskakująco pozytywny głuchy odgłos, a taka bezduszność akustyczna już na starcie rokuje niezłym brzmieniem. Ale do rzeczy. Nasze umówmy się nieduże podłogówki, osiągają 90 centymetrów wysokości i mają zaaplikowany tylko jeden głośnik koncentryczny w górnej części ścianki frontowej i usytuowaną z tyłu tuż nad znajdującymi się przy podstawie terminalami głośnikowymi i tabliczką znamionową owalną membranę bierną. Sama skrzynka oprócz wspomnianych czarnych satynowych ścianek dzierżących głośniki i akcesoria przyłączeniowe pokryta jest transparentnym lakierem pokazującym piękno fińskiej brzozy. Całość dzięki kontrastowi jasnego drewna i czerni frontu naprawdę wygląda zacnie, a jako wisienka na torcie tego projektu nie burząc ogólnego spokoju wizualnego, jawi się wygrawerowane na drapanym aluminium i umieszczone w dolnej części frontowej ścianki logo marki. Ot prostota i piękno w czystej postaci.

czytaj cały: TEST
źródło: soundrebels.com
 

Polecamy

Moje Audio na facebook
HIGH Fidelity online
WWW.HI-FI.COM.PL - pismo audiofila i melomana
WWW.AUDIO.COM.PL - Video Hi-Fi Hi-End Kino domowe
WWW.AV.COM.PL - strona czasopism specjalistycznych o temetyce audio i video
WWW.HiFi.PL - wszystko o audio
hfc.com.pl
www.audiostereo.pl
Sample Image
soundrebels.com
 
stereolife
 
hifiphilosophy
 
hifiphilosophy
 
hifiphilosophy
 
hifiphilosophy
 
hifiphilosophy
 
hifiphilosophy

 

 
DEALERZY
 
Katowice
 
Audio Styl
 
Pabianice
 
Active Image
 
Lublin
 
Active Image
 
Lubin, Wrocław
 
Active Image
 
Gdańsk
 
Active Image
 
Warszawa
(Goldenote, Lavardin)
 
Active Image
 
 

Gościmy

Odwiedza nas 3 gości
© 2008-2011 www.mojeaudio.pl
Designed by REMI_COM (Remigiusz Gąsiorowski)

Moje Audio - ul. Sudecka 152, 53-129 Wrocław