Start arrow Aktualności arrow HIJIRI HGP-10R MILLION nowa referencja z Japonii
HIJIRI HGP-10R MILLION nowa referencja z Japonii
Pewnie niewielu melomanów słuchających muzyki na wysokiej jakości sprzęcie zdaje sobie sprawę, że znane im marki należą do jednej firmy-matki. Na przykład Audio Research, Sonus faber, Wadia Digital, Sumiko, McIntosh to własność włoskiego holdingu Fine Sounds Group, Denon, Marantz i Boston Acoustics należą do japońskiego holdingu D+M Group, a Wharfedale, Quad, Audiolab, Mission, Luxman, Ekco, Leak oraz Castle do chińskiej grupy kapitałowej IAG Group. Takich przedsięwzięć jest więcej i będzie ich przybywać, na przykład na wzór firmy Focal-JMLab, która kupiła udziały Naima lub firmy Muse SA, zajmującej się rynkiem dóbr luksusowych, która jest właścicielem firmy Meridian Audio.

 
I nie ma w tym żadnej tajemnicy – w ten sposób konsolidowany jest rynek audio na wzór wszystkich innych branży. To, że u nas to wciąż nowość, wynika ze słabości rynku audio i stosunkowo niedużych pieniędzy, jakie można tutaj zarobić (wbrew temu, co się sądzi o ekstremalnym high-endzie).
Działania te służą dokapitalizowaniu marek i uporządkowaniu ich zarządzania. Jednym słowem: mają na celu ich wzmocnienie, doprowadzenie do sytuacji, w której mówimy o firmie zarządzanej i prowadzonej jak każda inna, mająca przynosić zyski, firma.

Nie zawsze się to udaje, widziałem już próby tego typu, w wyniku których zatracono tożsamość firmy, a zyski okazały się zbyt małe w stosunku do zakładanych. Wszyscy na tym tracili. Generalnie jednak, tak się wydaje, konsolidacja daje dobre efekty, bo wzmacnia nie tylko poszczególne marki, ale i całą branżę. Powód jest prosty: potrzebne są nam pieniądze, a – teraz to wiadomo – sami z siebie nigdy ich nie wygenerujemy na tyle, aby wyjść z cienia innych branży zajmujących się produktami luksusowymi.

czytaj cały: TEST
źródło: HighFidelity.pl
 
© 2008-2011 www.mojeaudio.pl
Designed by REMI_COM (Remigiusz Gąsiorowski)

Moje Audio - ul. Sudecka 152, 53-129 Wrocław