Start
Manley Labs

Manley Labs zajmuje wyjątkową niszę w lampowym Hi-End audio - więcej niż połowa ich produkcji skierowana jest do profesjonalnej areny sztuki nagraniowej. W tym jest lekcja, którą jeszcze nie każdy audiofilski wzmacniacz lampowy o mikroskopijnej mocy i wygórowanej cenie sobie przyswoił: miej liniową charakterystykę, nie psuj się, gdy trzeba pracuj 24 godziny na dobę / 7 dni w tygodniu.

Mówiąc prosto, inżynierowie zajmujący się nagraniami i masteringiem nie chcą zniekształceń i eufonii. Ale upierają się przy szerokim paśmie przenoszenia, niskim szumie i liniowości. Ci miłośnicy muzyki, którzy z większą życzliwością odnoszą się do tych szczególnych wartości niż do "klasycznego" dźwięku lampowego powinni uważniej przyjrzeć się ofercie Manley Labs obejmującej DAC, przedwzmacniacze, wzmacniacze zintegrowane i monobloki.

md250blueUczciwie wycenione, te urządzenia są tak wytrzymałe jak wyglądają, z wieloma istotnymi częściami takimi jak transformatory, obudowa, przełączniki, pokrętła i gniazda we/wy wytwarzanymi wewnętrznie przez firmę.

Jednakże, same ceny i wygląd urządzeń Manley Labs mogłyby się zmówić przeciw temu, żeby je traktować poważnie. W końcu, jeśli nie są niedorzecznie drogie i wystrojone pozłacanym chromem lub lakierem samochodowym to przecież nie może to być hi-end, czyż nie tak?

Nie tak. Duże 250W monobloki Manley Neo-Classic więcej niż raz były uznane za najlepszy "Dźwięk Wystawy" razem z głośnikami Joseph Audio. Przedwzmacniacz phono Manley Steelhead jest przez wielu koneserów uważany za jeden z najświetniejszych jakie kiedykolwiek zbudowano, a pochlebne recenzje w drukowanych czasopismach potwierdzają to.

Oczywiście, to wszytko nie przeszkadza ludziom Manleya pod towarzyskim przewodnictwem EveAnne Manley, pseudonim The Vanimal, dobrze się bawić i nadawać swoim swoim komponentom wszelkiego rodzaju nazwy stworzeń oceanicznych. Ale kto inny mógłby zaprojektować wzmacniacz z w pełni przełączalnym trybem pracy single-ended/push-pull trioda/pentoda oraz z ustawianym przez użytkownika stopniem sprzężenia zwrotnego, włączając w to zero? Tylko ludzie, którzy z myśleniem wychodzą poza zwyczajowy, zatwierdzony przez audiofilów schemat.



Manley Neo- Classic 500 Watt Monoblock
Czytaj całość…Wypróbowane i prawdziwe: monobloki Manley 500 i 250 to nasze najmocniejsze modele pracujące w trybie push-pull.
Czytaj całość…
 
Manley Neo-Classic SE / PP 300B

Czytaj całość…Wprowadzone do sprzedaży w 2001 roku

Ta wspaniale prosta 300B bezpośrednio żarzona trioda jest w zasadzie pierwszą ewolucyjnie trójelementową lampą Lee De Foresta, złożoną jedynie z żarnika, siatki wejściowej i wyjścia anodowego.

Czytaj całość…
 
Manley SKIPJACK

Czytaj całość…

Audiofilski przełącznik źródeł 4 do 1 lub 3 do 2
Bardzo zmyślny i bardzo przydatny.

Dostępny od ręki!

Czytaj całość…
 
Monoblok Manley Neo-Classic 250
Czytaj całość…Nowy projekt obudowy Neo-Classica na rok 2000! Ten sam wspaniały dźwięk, a nowe chassis mogące pomieścić potężne nowe transformatory! Neo-Classic 250 jest już dostępny.
Czytaj całość…
 
Monoblok Manley MAHI
Czytaj całość… Te maluchy produkują około 40 watów RMS w trybie Ultra-Linear i około 20 watów w trybie triodowym (triode) z kwartetu lamp EL84/6BQ5 sterowanych podwójną triodą 6414 oraz podwójną triodą 12AT7EH na wejściu. EL84 to nasza ulubiona lampa od wielu lat, mająca wyjątkowo długą żywotność i niezawodność, mogąca być uznaną za mniejszą siostrę lubianej EL34: brzmiąca prawdziwie szybko w zakresie basu jak i wysokich tonów. A to ostatnie ma też wiele do czynienia z Transformatorem Wyjściowym Manleya, takim samym jak zbudowaliśmy dla Stingraya.
Czytaj całość…
 
Przedzwmacniacz gramofonowy Steelhead

Czytaj całość…Zadebiutowaliśmy z naszym super przedwzmacniaczem gramofonowym na wystawie CES 2001. Został nazwany „Steelhead" (to rodzaj łososia) kontynuując nasze nazewnictwo morskie, a jednocześnie jest urządzeniem „płynącym w górę strumienia" i ma bardzo pomysłowy transformatorek dopasowujący obciążenie MC, zaprojektowany przez Mitcha Margolisa (konsultant-projektant hifi w Manleyu) i zbudowany w naszym własnym oddziale Manley Magnetics (i właśnie to powoduje że stopień MC jest taki pomysłowy).

Czytaj całość…
 
Manley WAVE

Czytaj całość…Wybór czy traktujesz to urządzenie jako przedwzmacniacz klasy hi-end z wbudowanym wspaniałym przetwornikiem cyfrowo-analogowym czy jako przetwornik z dodatkowymi czterema wejściami liniowymi należy do ciebie, Czytelniku. Urządzenie posiada cztery wejścia cyfrowe: AES/EBU, SPDIF, Toslink i ST. W lutym 2002 wyposażono go w nową płytkę przetwornika, z kośćmi 24bit/96kHz zaprojektowaną prze Freda Forsella. Dołożyliśmy do tego rozwiązania poprawiony stopień lampowy, dwa wejścia analogowe zbalansowane i dwa niezbalansowane. A, i jeszcze zewnętrzny zasilacz. No i trzy zestawy wyjść, pętlę procesora dźwięku, wszystko załączane z panelu przedniego i (to wielka chwila...) PILOTA!!!!!!!!! Tak, to pierwsze urządzenie produkowane przez Manleya z pilotem. Wszystkie funkcje dostępne z przedniego panelu są sterowane pilotem, a w szczególności poziom głośności.

Czytaj całość…
 
EveAnna Manley - wywiad

Czytaj całość…Wywiad przeprowadzono w sierpniu 2007 roku.
Rozmówcy:
EAM - EveAnna Manley,
GS - Grzegorz Swiniarski

Czytaj całość…
 
Wzmacniacz słuchawkowy/Pre Manley Neo-Classic 300B

To nasz najbardziej ezoteryczny produkt - pierwszy i jedyny przedwzmacniacz wyposażony w klasyczne lampy 300B. Używaliśmy tych lamp we wzmacniaczach małej mocy od wielu lat i zawsze mieliśmy szacunek dla gładkiego i naturalnego brzmienia tej lampy. Jednak pojedyncza 300B dostarcza prawdziwie odpowiednią moc i wahnięcia napięcia dla słuchawek i stanowi znakomity sterownik liniowy. To w takich zastosowaniach impedancje nie są zbyt niskie a wymagania mocy nie są zbyt wysokie: sytuacja idealna dla tego rodzaju lampy w konfiguracji single-ended. Taka była geneza nowego przedwzmacniacza.

 

 

 Połączyliśmy historyczną 300B z innym klasykiem, dużą 6SL7GT o podstawie ósemkowej dla stopnia wejściowego - wszystkie triody działają w czystej klasie A. Żeby uzupełnić ten styl "retro", zaimplementowaliśmy lampowe prostowanie (dwie 5AR4) i regulację (dwie 0D3) napięcia w zasilaczu razem dużą ilością pojemności. Zaprojektowaliśmy również dodatkowy (i innowatorski) obwód eliminujący zmarszczki napięcia sieciowego, w celu odfiltrowania szumu w zasilaniu, co sprawia, że jest to niewiarygodnie cichy przedwzmacniacz - rzecz o szczególnym znaczeniu dla użytkowników słuchawek.

 

300bpred1500

 

Uzupełniając ten uroczy i bogato brzmiący przedwzmacniacz zastosowaliśmy dwa pomysły jakie znajduje się w najlepszych pasywnych przedwzmacniaczach: 24 pozycyjny przełącznik Grayhill ze złotymi stykami, z opornikami 1% 1/2W wykonanymi z folii metalowej dla najwyższej jakości regulacji głośności oraz szeroko rozstawiony przełącznik ceramiczny dla wyboru źródła. Do tego dodaliśmy pozłacane gniazda RCA, drut z miedzi o wysokiej czystości, płytki obwodów drukowanych spełniające standardy wojskowe, z ekstra grubą miedzią i powłoką galwaniczną, oraz specjalnie zaprojektowane transformatory wyjściowe, które nawijamy tu na miejscu, w naszym wydziale magnetycznym. Wszystkie te rzeczy dodają się do siebie...

 

300bpref2500

 

Dane techniczne

  • 5 wejść liniowych wybieranych przełącznikiem
  • 3 pary wyjściowych gniazd RCA, w tym bezpośrednie wyjście do nagrywania
  • 2 gniazda słuchawkowe na płycie frontowej
  • przełącznik impedancji słuchawek 30-400 ohm, 300-4000 ohm
  • przełącznik wybierający słuchawki wycisza wyjścia liniowe
  • Lampy próżniowe: 2 x 300B, 2 x 6SL7GT, 2 x 5AR4, 2 x 0D3
  • Wzmocnienie ustawione fabrycznie na poziomie 18 dB przy max ustawieniu pokrętła głośności
  • Regulowane sprzężenie zwrotne od 8 do 12 dB ustawiane wewnątrz obudowy
  • Szum bazowy: typowo -70 dB (1 Hz - 100 kHz)
  • Stosunek sygnału do szumu: typowo 105 dB (A-ważony, 20 Hz- 20 kHz)
  • Charakterystyka częstotliwościowa: +- 1 dB: 5 Hz do 50 kHz
  • Zniekształcenia THD+N: -80 dB (0.01%), zerowe "krzyżowe" zniekształcenia, przeważnie drugie harmoniczne
  • Impedancja wejściowa: 100 kOhm: precyzyjny regulator krokowy
  • Impedancja wyjściowa (sekcja liniowa): 100 Ohm
  • Moc wyjściowa (słuchawki 100 Ohm): 1 W (10 V RMS) (28 V P-P)
  • Moc wyjściowa (słuchawki 600 Ohm): 1 W (25 V RMS) (70 V P-P)
  • Pobór mocy: 170 W (0.7 A @ 240 V)
  • Wymiary: szerokość = 48 cm, głębokość = 33 cm, wysokość (z zainstalowanymi lampami) = 24 cm
  • Waga w transporcie: 14 kg.
 
Monoblok Manley Snapper

Prezentujemy najświeższy połów roku 2002, bardzo smakowity, całkowicie lampowy 100 watowy monoblok zwany Snapper (ryba Lutjanidae), kontynuując w ten sposób nazewnictwo oceaniczne. W cenie $4250 (cena producenta w USA) za parę stero, zachęcamy także do połowu ławicy Snapperów do systemów wielokanałowych.

Jeszcze jedna znakomita konstrukcja Mitcha Margolisa cechuje się kwartetem EL34 w pełni różnicowej topologii obwodu, włączając w to stopnie wejściowe (12AT7) i sterujące (7044). Ten Snapper może być sterowany w sposób całkowicie zbalansowany od początku do końca przez wejście XLR. Jeśli masz zbalansowane wyjścia w swoim przedwzmacniaczu, ten wzmacniacz jest pierwszą konstrukcją Manleya, która naprawdę pozwoli Ci wykorzystać zalety twoich XLR-ów bez dodatkowych obwodów balansujących lub transformatorów wejściowych. W sprytny sposób wejście RCA może być używane w tej specjalnej topologii z równie imponującymi rezultatami.

 

Kalibracja jest łatwa, wszystkie punkty pomiarowe i regulatory znajdują się na górnym pokładzie (punkty pomiarowe mają formę małych studzienek w które można włożyć końcówki pomiarowe miernika i mając wolne ręce regulować napięcie kalibracyjne małym śrubokrętem, przyp. tłumacza) a podłączenie głośników następuje poprzez solidne gniazda WBT.

Ponad trzy miesiące opracowywania prototypów w dziale magnetycznym Manleya przyniosło w rezultacie całkiem nową konstrukcję transformatora wyjściowego, prawdziwy 19-sekcyjny niewiarygodnie skomplikowany okaz. Snapper może wyrzucać z siebie 100 watów przy 10Hz jak dzień długi i pełne 110W od około 15Hz przez całą drogę do 40kHz. Nie daj się ogłupić charakterystykom częstotliwościowym które podają niesamowite pasmo przenoszenia przy... och pięciu maluśkich watach. Mówimy tu o paśmie przenoszenia przy pełnej mocy! Przy ciągłym obciążeniu. Prawdziwe muskuły.

Manley Snapper, produkcja EveAnne Manley, zaprojektowany przez Mitcha Margolisa, opracowany przez Baltazara Hernandeza. Ręcznie wykonany z dumą w Chino, California, USA!

 

Uwagi techniczne

(Kilka szybkich uwag, które niekoniecznie muszą zgadzać się z instrukcją obsługi)

100 watowy stopień wyjściowy częściowej triody (ultraliniowy) EL34 toleruje szerszy zakres warunków obciążenia wyjściowego niż czysta pentoda.

Precyzyjna i zbalansowana ścieżka sygnału od wejścia do wyjścia. Obwód samo-balansuje się zarówno dla sygnału z wejść RCA jak i XLR. [Nie pozwól, by którakolwiek z końcówek kabla głośnikowego zetknęła się z obudową, ziemią lub innym uziemieniem. Może być pożar ;^}].

Wybierane przełącznikiem niezbalansowane wejście RCA, lub zbalansowane XLR. Impedancja wejściowa gniazda RCA około 330 k-ohm, XLR 15 k-ohm. Jeżeli jedno z wejść jest niewykorzystywane, przełącznik wyboru wejścia może być używany jako przełącznik wyciszania wejścia dla ubogich. Poręczne dla sprawdzenia kalibracji, wymiany kabli wejściowych itp.

Czułość wejściowa gniazda RCA: 750 mV RMS dla pełnej mocy wyjściowej,
Czułość wejściowa gniazda XLR: 1.5V RMS.
Całkowite wzmocnienie napięcia dla gniazda RCA: 31 dBu, lub około 32V na wolt. Stosunek sygnału do szumu A-ważonego na ławie pomiarowej Hutcha wynosi ok. 110dB.

Całkowicie zbalansowana topologia wzmacniacza powstrzymuje wahania napięcia B+ od degradowania działania stopnia wejściowego i sterującego. Ta technika może pomóc sprawić, że wzmacniacz push-pull będzie bardzo ujawniał szczegóły sygnału, częściowo dzięki wyeliminowaniu perturbacji związanych z zasilaniem i przez zwiększenie stosunku sygnału do szumu.

Okazały zbiornik 180 Juli zapasowej energii w głównym kanale dostawy B+ dla wybuchowej prezentacji impulsów chwilowych i atletycznej wytrzymałości muzycznej. Także redukuje fluktuacje B+ spowodowane zmiennym zapotrzebowaniem na prąd ze strony stopnia wyjściowego [no nie, serio?].

Szerokopasmowe, beztransformatorowe zbalansowane wejście XLR z przełącznikiem impedancji wejściowej: mostkowana 15Kohm lub 600ohm z terminatorem.

 

Waga: ok. 19 kg, waga w transporcie ok. 22 kg.
Pobór prądu na biegu jałowym: 170W; przy oddawanej pełnej mocy 110W: 336W.
Stałe napięcie B+: 570V
Impedancja wyjściowa: 1.5 ohm
THD+szum @ 1W mniejsze niż 0.1%
Głośniki: 4-8 ohm

 
Wzmacniacz zintegrowany Manley Stingray

Połów dnia

(ze strony domowej Manley Labs)

Wszystko zaczęło się na wystawie Hi-Fi '97, oczywiście przy barze, gdzie jak się wydaje, rzeczy takie jak ta lubią się zdarzać. J. Gordon Holt był ze swoim tradycyjnym martini, i EveAnna Manley ze swoim preferowanym środkiem stymulującym, filiżanką kawy. Opisywała nowy wzmacniacz zintegrowany, który chciała zbudować i naszkicowała jeden z tych legendarnych "rysunków na serwetce barowej". Gordon zauważył, "wygląda jak trygon (stingray)!" - ryba, nie samochód. I tak, na cześć J. Gordona Holta, nazywamy ten połów dnia: "The Stingray". Nie kłuje, ale z pewnością potrafi przywalić!

 

EveAnna doszła do tego wyróżniającego się projektu obudowy po starannym zbadaniu optymalnego rozmieszczenia komponentów ze względu na czystość i symetrię rozplanowania ścieżki sygnału. Podjęła się także odzyskać bogatą średnicę i jedwabistą górę naszych starszych projektów i połączyć je z energicznym zakresem niskich częstotliwości, który wcześniej nie były obecny w mniejszych wzmacniaczach Manleya.

Klucz do zrealizowania tego obejmującego wszystko energicznego ducha znalazł się w nowych tranformatorach wyjściowych, za które "Hutch" Hutchison and Michael Hunter zabrali się z wielkim wigorem. Uzbrojeni w naszą obszerną bibliotekę techniczną i firmowe urządzenia do nawijania transformatorów, powrócili do bardziej tradycyjnego myślenia ze sprytnym zwrotem akcji pojawiającym się na końcu. Pomiary, odsłuch, testowanie i dostrajanie doprowadziło do decyzji, żeby zastąpić nasz czcigodny 15 letni stopień wejściowy pomysłowym i świeżym wkładem Paula Fargo. Zamek drzwi do "prawdziwej duszy" został odblokowany i drzwi otwarły się z hukiem na rozścież.

Oddzielne lewe i prawe srebrnokontaktowe przełączniki wyboru źródła sygnału (dla czterech stereofonicznych wejść liniowych) dostarczają muzykę do pierwszorzędnych regulatorów balansu i głośności Noble® nim trafią na pierwsze lampy wejściowe 12AT7WA. Zalety pasywnego przedwzmacniacza napędzającego niezwykle krótki kabel o niskiej pojemności są dobrze znane: niemal absolutna przezroczystość, brak dodatkowego szumu i ekstremalna prostota ścieżki sygnału.

 

Idąc dalej przez wyjątkowy sterownik/rozdzielacz fazy 6414, sprawdzony stopień wyjściowy oparty na lampach EL84 może być fabrycznie ustawiony do działania w trybie TRIODY 25W lub w trybie Ultraliniowym push-pull 50W (UL jest trybem standardowym). Napięcie kalibracyjne dla poszczególnych lamp łatwo się ustawia używając pokręteł i punktów pomiarowych, dogodnie umiejscowionych na górnej powierzchni wzmacniacza. Zasilacz Stingraya jest ekstra wytrzymały i nieugięty, znak rozpoznawczy MANLEYA. Pływa z rekinami: szybki, zwinny, płynny i z pełnym autorytetem.

W przypadku Stingraya, zespół Manleya doszedł do wybitnie harmonijnej równowagi konstrukcji, która zaspokaja soniczne pragnienia audiofila i rockersa, artysty i muzyka, ucznia i mistrza, yin i yang. Zapraszamy Was do osobistego doświadczenia nadzwyczajnej jakości dźwięku i piękna wizualnego Stingraya. Skontaktujcie się z nami w sprawie adresu najbliższego autoryzowanego dealera Manleya.

Dane techniczne

Lampowy stereofoniczny wzmacniacz zintegrowany pracujący w trybie ultraliniowym push-pull z pasywnym przedwzmacniaczem. Moc wyjściowa: 50W na kanał (1.5% THD @ 1kHz), optymalizowana dla obciążenia 5 ohm. Głośniki: 4-8 ohm. Pobór prądu: 200W na biegu jałowym, 370W max. Przełącznik sieciowy jest umieszczony z tyłu tuż przy gnieździe sieciowym IEC w celu uproszczenia konstrukcji i uniknięcia prowadzenia kabli dużego napięcia w poprzek urządzenia w pobliżu stopnia wejściowego. Zestaw lamp na kanał: cztery EL84, jedna 6414, jedna 12AT7. Wejścia liniowe dla lewego i prawego kanału są umieszczone oddzielnie na lewej tylnej i prawej tylnej ściance wzmacniacza oraz wybierane niezależnie osobnymi pokrętłami w celu zminimalizowania ścieżek sygnałów i zwiększenia separacji kanałów. Zestaw wejść: CD, Video, Tuner, Aux. Na przedniej ściance pokrętła regulacji balansu kanałów i głośności. Współczynnik tłumienia: 10. Szerokość pasma: -1dB: 15Hz-40kHz. THD przy 5W: 0.25%, współczynnik S/N: 87dB (A-ważony). Waga w transporcie ok. 15 kg.

 

 

 
Przedwzmacniacz Manley Shrimp

Shrimp brzmi bardzo szybko i żywo. Dobry rytm i rozciągnięcie częstotliwości. Bardzo przezroczysty dźwięk. Mamy nadzieję, że spodoba się Wam nasz świeży i czysty koktail z krewetki (Shrimp = krewetka)! (Cytryna i sos tatarski nie są wymagane do normalnego działania.)

Shrimp posiada kluczowe zewnętrzne cechy jakie można znaleźć w wielu jego odpowiednikach zarówno przeszłych jak i teraźniejszych. Jest to dwukanałowy, niesymetryczny przedwzmacniacz liniowy z pięcioma zestawami wejść stero i z dwoma zestawami równoległych liniowych wyjść stereo. Pięciopozycyjny przełącznik wyboru wejścia kieruje wybrany sygnał bezpośrednio do siatki kontrolnej pierwszej lampy wzmacniającej. Wzmocnione sygnały, powiększone około 4 razy [11.8 dB] są następnie podawane poprzez wysokiej jakości specjalne regulatory stereo NOBLE, znane ze swojej stabilności, długiego życia, łatwości obsługi i dobrej charakterystyki wyrównania między kanałami. Za tym następuje podobnie atrakcyjny zestaw wysokiej jakości potencjometrów balansu stereo firmy NOBLE.

 

Wyjście z sieci tłumików jest następnie podawane do specjalnego stopnia wyjściowego z wtórnikiem White'a. Ten obwód wyjściowy jest naszym faworytem od wielu lat głównie ze względu na jego naturalnie niską impedancję wyjściową, prostotę, szerokie pasmo przenoszenia, łatwość wzbudzenia, skromne wymagania odnośnie sprzężenia i elegancką charakterystykę reakcji na przeciążenie. W normalnych warunkach, typowy użytkownik Shrimpa nawet nie zacznie zbliżać się do granic tego stopnia wyjściowego dla typowych sygnałów wejściowych i obciążeń.

Wysokiej jakości kondensatory z folii metalowej i z błoną polipropylenową jako dielektrykiem zostały użyte we wszystkich punktach połączeń sygnału w obwodzie razem z dwoma ekstrawaganckimi 30 mikrofaradowymi metalizowanymi monstrami łączącymi sygnały ze stopnia wyjściowego z wyjściowymi gniazdami RCA. Wszystko to są MultiCapy robione przez naszego kumpla Bas Lim w firmie Rel Cap. Wiemy, że wolicie raczej słuchać najwyższej klasy kondensatorów takich jak te, niż jakiś tanich kondensatorów elektrolitycznych, które można znaleźć w innym sprzęcie.

Ale fundamentalną cechą Shrimpa jest jego niezłożona, nieodwracająca ścieżka sygnału. To podejście minimalnej ścieżki sygnału ma na celu doprowadzić niezbalansowane wejścia liniowe typu RCA do poziomów odpowiednich dla właściwego wysterowania wzmacniaczy mocy w dole strumienia audio w najprostszy i najbardziej bezpośredni sposób jaki jest możliwy. Jest to osiągnięte przez użycie tylko dwóch aktywnych stopni, tak jak to zostało opisane powyżej, poprzez rozsądne użycie lamp próżniowych, których konstrukcja jest zaplanowana do zastosowań audio i jak zawsze wykorzystana w całej pełni. Robiąc tak, wysiłek jest tutaj nakierowany na dostarczenie tak bezpośredniego, niezabarwionego, cichego i szerokopasmowego sygnału jak to tylko możliwe, żeby naturalny charakter wybranego materiału źródłowego mógł być słyszany nie będąc krępowanym przez zestaw narzuconych ograniczeń wnoszonych przez przedwzmacniacz. Postępując w tym duchu nie uwzględniono zbalansowanych wejść any wyjść. Ponieważ cała konstrukcja Shrimpa jest z natury swojej jednostronna, dodanie zbalansowanych wejść/wyjść wymagałoby dodatkowych obwodów, transformatorów lub układów scalonych które nieuchronnie zabarwiałyby dźwięk.

Każde z pięciu gniazd wejściowych poddaje sygnał wejściowy obciążeniu nie mniejszemu niż 100000 ohm, podczas gdy wyjście może bez problemu dostarczyć ponad 3V do testowego obciążenia 600 ohm. To oznacza przyrost mocy lepszy niż 22 dB chociaż przyrost napięcia jest trzymany na poziomie nie przekraczającym 12 dB gdy pokrętło głośności jest w pozycji maksymalnej. W tym przypadku dla przykładu, z 1 woltem na wybranym wejściu i 1 woltem obecnym na testowanym wyjściu, wzmocnienie mocy byłoby większe niż 22 dB, lub około 166 więcej mocy na wyjściu niż na wejściu, mimo tego, że wzmocnienie NAPIĘCIA pomiędzy wejściem i wyjściem jest zero! Gdy ta ilość wzmocnienia jest obecna w obwodzie zawierającym bardzo mało ujemnego sprzężenia zwrotnego, tendencja jest taka, żeby ujawniać wewnętrzną naturę i osobowość urządzeń używanych w obwodzie, razem z samym obwodem. Tutaj, dla przykładu, wybór lampy wejściowej ma wpływ na to jaki będzie ostateczny charakter brzmienia.

 

shrimpe5500

Dwie pary konektorów wyjściowych Shrimpa zostały połączone równolegle dla ułatwienia kierowania sygnałów wyjściowych do specjalnych zastosowań, takich jak bi/tri amplifikacja, lub dla sterowania głośników satelitarnych plus subwoofer.

Regulator głośności Shrimpa cechuje się dwoma konwencjonalnymi ścieżkami oporowymi zwężającymi się logarytmicznie. Dopasowanie tych dwóch ścieżek jest wyjątkowo dobre w całym zakresie regulacji. Ta atrakcyjna cecha regulatora firmy NOBLE tłumaczy się na bardzo dobre zrównoważenie kanałów gdy ustawia się poziom głośności, inaczej niż w przypadku tanich dualnych potencjometrów przyprawiających niezmiennie o ból głowy.

Jako dodatkowy środek pozwalający upewnić się co do dopasowania poziomu, profil wzmocnienia Shrimpa został celowo ustawiony w taki sposób, że pozycja pokrętła głośności na godzinie 12 daje w rezultacie jednostkowy przyrost napięcia przy przejściu przez przedwzmacniacz. Może to posłużyć do zgrubnej oceny ogólnego względnego poziomu danego źródła w porównaniu z sąsiadami.

Regulator balansu posiada specjalną ścieżkę, której opór jest zero po każdej stronie od środka, gdy pokrętło jest ustawione w centralnej pozycji z zapadką. To pomaga zmniejszyć obciążenie wzmocnienia napięcia w pierwszym stopniu wzmocnienia, jako że nie ma pasożytniczego oporu regulatora balansu który trzeba pokonywać, gdy się napędza sieć tłumików.

Użycie tych regulatorów nie wymaga wyjaśnień, ale zaleca się ostrożność w przypadku gdy okaże się, że potrzebne są skrajne ustawienia pokręteł Shrimpa do poprawnego użycia stowarzyszonych źródeł i końcówek mocy. W normalnych warunkach, regulator balansu powinien być w centralnej pozycji lub bardzo blisko niej. Ustawienia balansu poniżej godziny 10 lub powyżej 2 wskazują na to, że gdzieś indziej w systemie jest jakiś problem, którym należy się zająć. Pokrętło głośności można wtedy używać w konwencjonalny sposób, żeby ograniczyć głośne źródła, takie jak odtwarzacze CD, lub wzmocnić słabe, takie jak stare tunery lampowe lub magnetofony.

Sygnały wychodzące z regulatorów głośności i balansu są buforowane przez wtórnik White'a stanowiący stopień wzmacniacza wyjściowego, zanim zostaną skierowane do gniazd wyjściowych. To nie dopuszcza do nieprzewidywalnych interakcji obciążenia wyjściowego z regulatorami i obniża impedancję wyjściową przedwzmacniacza.

Specjalnie podświetalny przycisk został dodany, żeby pozwolić na wywołanie zawsze przydatnej funkcji wyciszenia wyjścia. Podświetlenie tego przełącznika pokazuje stan obwodu wyciszenia w trakcie uruchamiania urządzenia i w trakcie normalnej pracy, a jak wszyscy wiemy, NIEBIESKIE DIODY sprawiają, że sprzęt brzmi lepiej. Obwód wyciszenia steruje przekaźnikiem wyciszenia, którego styki są rozmieszczone tak by gasić sygnały obecne na wyjściu przedwzmacniacza.

Dlaczego nie mogę mieć zbalansowanych wejść i wyjść?

Jak już powiedzieliśmy wcześniej, całe wnętrze Shrimpa jest ze swej natury typu single-ended a zatem dodanie zbalansowanych wejść/wyjść wymagałoby dodatkowych obwodów, transformatorów lub układów scalonych, co w sposób nieunikniony zabarwiałoby dźwięk.

Jeśli masz jakieś urządzenie, które próbujesz podłączyć do Shrimpa wyposażone zarówno w wyjścia zbalansowane i niezbalansowane, to może być tak, że jego wyjście zbalansowane XLR jest poprzedzone dodatkową elektroniką tylko po to, żeby sygnał uległ zbalansowaniu, i w wielu przypadkach zostało to zrobione wyłącznie z przyczyn marketingowych, ponieważ w którymś momencie w latach 90-tych ktoś zaczął opowiadać wszystkim w biznesie Hi-Fi, ze "zbalansowane jest lepsze" i wszyscy zaczęli z hukiem dorzucać wszelkiego rodzaju dodatki zbalansowane a wszyscy faceci od kabli zaczęli sprzedawać każdemu nowe kable (koniec cynicznych frazesów...) Zbalansowana transmisja sygnałów jest rzeczywiście obowiązkowa dla bardzo długich przebiegów kabla, i z pewnością są zalety Trybu Wspólnego Odrzucenia i zniesienia harmonicznych nieparzystych w obwodach zbalansowanych, szczególnie w obwodach pełni różnicowych. Jednakże, żeby dokonać tej sztuki w świecie lamp bez dodatkowych transformatorów sprzęgających i innych extra "dodatków" w torze sygnału jest naprawdę wyzwaniem i według naszego doświadczenia, czystość i elegancja jaką można znaleźć w obwodach lampowych typu single-ended o małym poziomie sygnału jest po prostu nie do pobicia. W poszukiwaniu Ostatecznego Dobrego Rozwiązania przyjęliśmy mantrę "Mniej znaczy Więcej". Wypróbuj ją i przekonaj się sam.

 

shrimpe4500

Dane techniczne

  • Lampy próżniowe: 2 x 12AT7, 2 x 7044
  • 5 wejść liniowych niezbalansowanych RCA
  • Przełącznik wyciszenia i wyciszenie w trakcie uruchamiania urządzenia
  • Dokładny regulator głośności NOBLE, z dopasowaniem kanałów 0.25dB
  • Regulator balansu NOBLE z centralnym wcięciem
  • Wyjście do nagrywania
  • Dwa zestawy niezbalansowanych głównych wyjść RCA
  • Wzmocnienie 11.8dB
  • Sygnał wejściowy 200mV daje na wyjściu 1V
  • Zakres częstotliwości: 10Hz - 80kHz
  • Bazowy poziom szumu typowo -95dB A-ważony 20-20K z regulatorem głośności w pełni odkręconym
  • Bazowy poziom szumu (wejście zwarte) typowo -106dB A-ważony 20-20K z pokrętłem głośności w pełni zamkniętym.
  • Stosunek sygnału do szumu: typowo 95dB A-ważony 20-20K
  • Impedancja wejściowa: 250 kohm
  • Impedancja wyjściowa: 50 ohm
  • Maksymalny sygnał wyjściowy: +26dBu @ 1.5% THD dla obciążenia 100 kohm (15.5 V rms).
  • Maksymalny sygnał wyjściowy: +21dBm @ 1.5% THD dla obciążenia 600 ohm.
  • Zużycie energii: 55W
  • Wymiary: szerokość = 48cm, długość = 28cm, wysokość = 9cm.
  • Waga w transporcie: 8 kg.

     

 
MANLEY LABS Stingray II - ZINTEGROWANY WZMACNIACZ STEREOFONICZNY
Czytaj całość…Słynny wzmacniacz Manley Stingray został odnowiony i odświeżony. Jako nowość w 2009 roku przedstawiamy Stingraya II, zintegrowany, lampowy wzmacniacz stereofoniczny z pełnym zdalnym sterowaniem falami radiowymi i podczerwienią. Mamy też w ofercie Stingraya iTube, z wbudowaną stacją dokującą dla iPoda.




Czytaj całość…
 
MANLEY LABS iTUBE - ZINTEGROWANY WZMACNIACZ STEREOFONICZNY ZE STACJĄ DOKUJĄCĄ DLA iPODA

Czytaj całość… THE STINGRAY – ZINTEGROWANY WZMACNIACZ STEREOFONICZNY
ZE STACJĄ DOKUJĄCĄ DLA iPODA
NOWOŚĆ Z MANLEY LABS


Słynny wzmacniacz Manley Stingray został odnowiony i odświeżony. Jako nowość w 2009 roku przedstawiamy Stingraya iTube, zintegrowany, lampowy wzmacniacz stereofoniczny z wbudowaną stacją dokującą dla iPoda oraz pełnym zdalnym sterowaniem falami radiowymi i podczerwienią.

Czytaj całość…
 
© 2008-2011 www.mojeaudio.pl
Designed by REMI_COM (Remigiusz Gąsiorowski)

Moje Audio - ul. Sudecka 152, 53-129 Wrocław