Wydawać by się mogło, że temat integry Trilogy 925 jest zamknięty dla Nica Poulsona. On sam od dawna twierdzi, że to dzieło skończone, w którym – w kontekście jego gabarytów – nie da się zrobić więcej za te same pieniądze. Natomiast rozdzielenie funkcji 925-ki pomiędzy dwie osobne obudowy to zupełnie inna historia. Właśnie tak powstał zestaw Trilogy 993 + 903. Smacznego.
|
Czytaj całość…
|
Thöress to niewielka manufaktura sprzętu audio, znana przede wszystkim entuzjastom ciężkiego kalibru. Jej właścicielowi niespecjalnie zależy na rozgłosie. Jest ponad wszystko pasjonatem, który po prostu robi swoje, a zadowoleni klienci całą resztę i tak się sprawy mają od przeszło dwóch dekad. Rzecz w tym, że ten mechanizm działa tylko wtedy, gdy w grę wchodzą produkty wyjątkowe, co niniejszym postanowiłem sprawdzić. Przed Wami integra Thöress F2A11. Smacznego.
|
Czytaj całość…
|
W świetle dokonań cenowych współczesnej branży audio można wyrazić opinię, iż nowy interkonekt szczytowy japońskiego Harmoniksa nie owija z tym milionem w bawełnę; sęk w tym, że jest nią owinięty faktycznie, czyniąc sprawę jeszcze bardziej zawiłą. A propos tej zawiłości. Niejasna jest także kwestia, czy to jeszcze Harmonix, czy może już rdzenny Hijiri, bo według jednych Hijiri to nowa marka, a według drugich najlepszy rodzaj Harmoniksa.
|
Czytaj całość…
|
Wkładki gramofonowe są jedną ze specjalności japońskich producentów audio. Tak naprawdę dziś większość z nich powstaje właśnie w Kraju Kwitnącej Wiśni jako dzieła rąk kilku/kilkunastu wyjątkowych rzemieślników, czy może raczej artystów. Od czasu do czasu nawet pośród nich musi pojawić się „świeża krew” i z takim przypadkiem mamy do czynienia w tym teście. Zapraszam do recenzji debiutanckiego produktu nowej japońskiej marki, wkładki Murasakino Sumile MC.
|
Czytaj całość…
|
Kiedy w 2013 roku testowałem, wówczas jedyny, odtwarzacz firmy LUMÏN, trudno było powiedzieć, jak się potoczą jej losy. Urządzenie nosiło tę samą nazwę co firma – Lumïn – i można było się spodziewać chociażby tego, że to pojedynczy produkt, mający być wyrazem ambicji jego twórców. A są to, przypomnę, inżynierowie mającej siedzibę w Hong Kongu firmy Pixel Magic Systems Ltd., specjalizującej się w odtwarzaniu i obróbce sygnału wizyjnego HD (High Definition, w skrócie hi-def).
|
Czytaj całość…
|
Wśród nagrodzonych przez nas prezentacji sprzętu audio w czasie wystawy Audio Show 2012 był niewielki, niecodziennie wyglądający przedwzmacniacz gramofonowy niemieckiej firmy Thöress. Z jej właścicielem, panem Reinharda Thöressa poznałem się w maju tego samego roku w czasie monachijskiej wystawy High End 2012, chyba pierwszej – o ile mnie pamięć nie myli – w historii tego producenta.
|
Czytaj całość…
|
Kurz po tegorocznej wystawie Audio Video Show już opadł, podobnie emocje. Choć jeden konkretny, umiejscowiony na parterze hotelu Radisson Blu Sobieski pokój nie dawał mi spokoju. To właśnie tam po raz pierwszy zaprezentowano austriackie kolumny Trenner&Friedl Taliesin i to m. in. nim poświęcony jest niniejszy tekst. Smacznego.
|
Czytaj całość…
|
Choć firma Thöress, która wzięła nazwę od nazwiska swojego założyciela i konstruktora, jest malutkim przedsięwzięciem, to w ciągu 20 lat istnienia zdobyła ogromne uznanie fanów konstrukcji lampowych. Jeśli nawet jakimś cudem nazwa Thöress nie brzmi dla Państwa znajomo, to rzut oka na firmową stronę albo zdjęcia w tym tekście może wystarczyć, byście sobie przypomnieli, że gdzieś już te oryginalne konstrukcje widzieliście.
|
Czytaj całość…
|
Pan Kiuchi, szef Combak Corporation, właściciela marek Reimyo, Harmonix, Enacom czy Encore, to jeden z prawdziwych japońskich mistrzów, artystów wręcz branży audio. Tworzy swoje produkty z niezwykłym pietyzmem po to, by przede wszystkim oferowały niezwykle naturalne, prawdziwe brzmienie. Testujemy matę TU-800M Tribute oraz docisk gramofonowy TU-812MX.
|
Czytaj całość…
|
Nawet najbardziej zatwardziali zwolennicy fizycznych nośników przekonują się, że i z plików można uzyskać co najmniej porównywalną jakość dźwięku pod warunkiem posiadania odpowiedniego sprzętu. Jednym elementem jest DAC z wejściem USB bądź LAN, drugim urządzenie, które do tych wejść wyśle sygnał odpowiedniej jakości.
|
Czytaj całość…
|
Nieduże, podstawkowe i drogie kolumny to zawsze jest niewiadoma. Co prawda fizyki się nie oszuka, niemniej w przypadku produktów tego typu praktyka czasem pokazuje, że gabaryty potrafią mylić. Austriacka firma Trenner&Friedl za pomocą modelu Art już udowodniła, że zaskakiwać potrafi. Stąd w przypadku jej najnowszych i najmniejszych paczek – Trenner&Friedl Sun – zakładanie czegokolwiek mija się z celem. Trzeba posłuchać. Smacznego.
|
Czytaj całość…
|
O Trilogy dość dawno nie było, ale zapominalskim lub nowo zainteresowanym historią firmy i jej założycielem nie będę tych spraw przypominał, tylko odsyłam do wywiadu z Nickiem Poulsonem, przeprowadzonym podczas AVS 2015, w którym obok wspomnień, spraw bieżących i przewidywań padła też obietnica czegoś zaskakującego i lampowego zarazem.
|
Czytaj całość…
|
Audiofil to prawdziwy ewenement jeśli chodzi o prezentacje wysokiej klasy sprzętu audio i imprezy związane z muzyką w ogóle. Nie jest to bowiem jedna z wielkich wystaw, podczas których biega się od hotelu do hotelu i od pokoju do pokoju, ledwo kosztując dźwięku pokazywanej aparatury na przypadkowych nagraniach. Wrocławskie prezentacje różnią się także od konferencji prasowych organizowanych przez producentów i dystrybutorów sprzętu audio.
|
Czytaj całość…
|
Do Wrocławia wybrałem się ostatnio w dokładnie tym samym celu co w 2013 roku, tj. na zorganizowaną przez impresario Piotra Guzka wrocławską imprezę Audiofil. Tym razem daniem głównym były urządzenia niemieckiej manufaktury Thöress. Nie ukrywam, tym razem nie dało się powiedzieć ‘nie’. Sprawa miała charakter osobisty i jestem tutaj śmiertelnie poważny.
|
Czytaj całość…
|
Zgodnie z regułą Alfreda Hitchcocka mówiącą iż „film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napięcie ma nieprzerwanie rosnąć” sobotnie spotkanie w ramach wrocławskiego Audiofila obfitowało w zaskakujące i nad wyraz spektakularne momenty. A zaczęło się tak niewinnie …
|
Czytaj całość…
|
Od ponad dwudziestu lat firma, której pełna nazwa brzmi Thöress Puristic Audio Apparatus, oferuje swe niezwykłe produkty wtajemniczonym audiofilom, albowiem nie da się ukryć, iż jest niszowa, mało znana, szczególna. Egzystuje jednakże daleko poza głównym nurtem audiofilizmu grupa takich, którzy za jej aparaturę daliby się pokroić, o czym najlepiej świadczy fakt, że od tak dawna i wciąż istnieje.
|
Czytaj całość…
|
Przed nami trzecia i ostatnia tegoroczna dwudniowa prezentacja
wrocławskiego Audiofila. Odbędzie się ona już w najbliższy weekend, w
dniach 7.10 i 8.10. bieżącego roku, w godzinach: od 12.00 do 15.00 i od
16.00 do 19.00, w Sali Konferencyjnej Hotelu Qubus – Wrocław ul. Św.
Marii Magdaleny 2. Wstęp wolny!
|
Czytaj całość…
|
Zintegrowany wzmacniacz Trilogy dał się poznać z jak najlepszej strony na wystawie High End 2015 w Monachium. Z kolumnami Boenicke W8 współtworzył jedną z najbardziej udanych prezentacji tej imprezy i to pomimo relatywnie przystępnej ceny.
|
Czytaj całość…
|
Mata i docisk, elementy będące w bezpośrednim kontakcie z płytą winylową, stanowią istotną część systemu mechanicznego, jakim jest gramofon. Mata jest czymś w rodzaju interfejsu pomiędzy talerzem i płytą, dbającym o to, aby te dwa elementy ze sobą mechanicznie połączyć. Chociaż bowiem ruchy igły gramofonowej są niewielkie, to energia, jaka jest uwalniana przy jej szybkim ruchu, przenoszona na płytę, a potem z powrotem na igłę, jest na tyle duża, że wpływa na pracę wkładki, modyfikując jej sygnał. Mata ma więc za zadanie wytłumić te wibracje.
|
Czytaj całość…
|
Wydaje się, że kable Harmonix konsekwentnie zbliżają się do ideału, jeśli chodzi o zapewnienie najwyższej jakości dźwięku
|
Czytaj całość…
|
Nic Poulsen to człowiek, któremu się nie spieszy – taki wniosek można wysnuć obserwując linię czasu związaną z jego produktami. Testowany przez nas w 2015 roku wzmacniacz zintegrowany o symbolu 925 był wynikiem kilku lat przygotowań (51 990 zł z pilotem PRC). Po ponownym rozruchu firmy w 2008 roku, która powstała w 1992 roku, po okresie jej uśpienia zajęło mu dwa lata przygotowanie pierwszego produktu, przedwzmacniacza gramofonowego 907 (2010, 13 690 zł), aż pięć lat wzmacniacza słuchawkowego 933 (2012, 12 990 zł) i kolejny rok na pierwszy „duży” produkt, wspomniany wzmacniacz 925.
|
Czytaj całość…
|
Najgorętszym słowem używanym ostatnio przez ludzi słuchających muzyki na przyzwoitym poziomie jest, jak mi się wydaje, „Tidal”. Tidal jest płatnym serwisem streamingowym, oferującym bezstratne pliki muzyczne FLAC 16/44,1 (czyli w jakości CD) oraz wideo hi-def; najnowszym dodatkiem jest Tidal Master, w którym oferowane są pliki audio hi-res PCM zakodowane w MQA (Master Quality Authenticated). Przesyła się je w postaci 24/44,1 i są one kompatybilne z dowolnym odtwarzaczem plików.
|
Czytaj całość…
|
Urządzenia sieciowe stały się nieodłączną częścią systemów wielu entuzjastów ciężkiego kalibru. Większość z nas zdążyła się przyzwyczaić do obecności wysokiej klasy transportów muzyki, które do pracy wymagają podłączenia do domowej infrastruktury sieciowej. Kolejnym krokiem jest zadbanie o należytej jakości magazyn plików i właśnie m. in. tę potrzebę zaspokaja japoński produkt Fidata HFAS1-S10U. Smacznego.
|
Czytaj całość…
|
Model Jolly jest w prostej linii rozwinięciem monitorów Joy, oferując przy tym bardziej rozgarnięty bas oraz możliwość nagłośnienia nieco większych pomieszczeń
|
Czytaj całość…
|
Niektóre produkty na rynku audio są tak charakterystyczne, że oddziałują na ludzi piszących ich recenzje. Xavian jest tego znakomitym przykładem. Dla pierwszego lepszego klienta z ulicy będą to prawdopodobnie kolumny, które tylko trochę różnią się od dokonań konkurencji, ale dla audiofila interesującego się tematem czeska manufaktura jest jedną z niewielu, które dzięki wyjątkowej dbałości o szczegóły wybijają się wysoko ponad poziom masówki.
|
Czytaj całość…
|
Niewielkie, perfekcyjnie wykonane monitory sa wizytówką czeskiego producenta śród kolumn z budżetowej półki cenowej.
|
Czytaj całość…
|
Żadnych lamp, żadnej klasy A, dwa kanały w jednej obudowie, umiarkowane 31,5 kg wagi i… dźwięk, z którym trudno będzie się rozstać. Oto końcówka mocy Reimyo. Combak Corporation to dość nietypowy producent. Firma ma swoją siedzibę w prefekturze Kanagawa (środkowa Japonia), ok. 20 km na południe od Jokohamy. Tablica przy wejściu do niewielkiego budynku informuje: „The Science of Beautiful Sound and Vision”. Combak nie sprzedaje swoich produktów pod jedną marką – ma ich kilka.
|
Czytaj całość…
|
Patent dotyczący uzyskania wyrównania czasowego („time alignment”) przetworników firma Wilson Audio opublikowała w 1984 roku. Kumulacją wysiłków mających na celu takie ustawienie przetworników, aby sygnał do nich docierał do słuchacza z jak najmniejszym przesunięciem czasowym są, kosztujące 680 000 USD za parę, limitowane do 70 sztuk potężne kolumny WAMM Master Chronosonic. Jak czytamy w poświęconej im notce:
|
Czytaj całość…
|
Angielska manufaktura Trilogy jest pod wieloma względami wyjątkowa. Jej założyciel – Nic Poulson – udowodnił już nie raz, że jest nie tylko niezłomnym inżynierem, ale także audiofilem z krwi i kości. Wszystkie mi znane produkty Trilogy są zestrojone w charakterystyczny sposób, to oczywiście zabieg celowy. Natomiast sztuką jest osiągnięcie tego niezależnie od przeznaczenia sprzętu. Daniem głównym niniejszej publikacji jest Trilogy 925, wyjątkowa integra Nica. Smacznego.
|
Czytaj całość…
|
Marka Lumin zaskoczyła wszystkich jakiś czas temu, jeden z jej produktów uchodzi za flagowiec odziany w nieco mniej bogate szaty. Można przyjąć tę wiadomość z rezerwą, optymizmem czy niedowierzaniem. Można też rzeczony sprzęt wypożyczyć, przekonać się samemu co jest na rzeczy i o tym napisać, co niniejszym czynię. Przed Wami Lumin T1. Smacznego.
|
Czytaj całość…
|
W dobie totalnej integracji i dążenia do jak największej uniwersalności rozwiązań święcących nieustające triumfy zarówno w segmencie czysto budżetowym, jak i nawet aspirującym do poważnego Hi-Fi audio, nisza High-End niewzruszenie rządzi się swoimi prawami. Zamiast oferować oszałamiający wachlarz funkcji, z których tak naprawdę korzystać będziemy jedynie z dwóch, czy trzech, stawia na możliwie wąską specjalizację.
|
Czytaj całość…
|
Dobry kabel sieciowy jest obecnie elementem toru audio, bez którego audiofil nie może się obyć.
|
Czytaj całość…
|
Kazuo Kiuchi zabił mi ostatnio ćwieka. Jego nowa łączówka (test w „HFiM 3/2016”) spodobała mi się na tyle, że zdecydowałem się na upgrade systemu. Część osób uzna, że to zakup pozbawiony sensu, bo kto przy zdrowych zmysłach wydaje na kabel prawie tyle, co na odtwarzacz CD? Ano, na przykład ja.
|
Czytaj całość…
|
Nowa marka Hijiri uzupełnia katalog ekskluzywnych produktów japońskiej firmy Combak Corporation.
|
Czytaj całość…
|
Kazuo Kiuchi to człowiek-marka. Kiedy coś wychodzi spod jego ręki, wiadomo, że czeka nas spotkanie z produktem wyjątkowym. Na premierę Hijiri przyszło czekać 16 lat. Dziełem życia Kazuo jest Combak Corporation. Słowo „korporacja” kojarzy się źle, zwłaszcza w przemyśle hi-fi. Kiedy wielkie firmy, jak to się ładnie mówi, „biorą pod swoje skrzydła” małe, uznane marki, w 90 % wygląda to tak, że liczą się tylko zyski.
|
Czytaj całość…
|
Producenci sprzętu high-end nie zawsze grają fair. Doskonale wiedzą, że ich asortyment to sam wierzchołek piramidy ludzkich potrzeb. Ceny, które dyktują, to kosmos, a mimo to szukają oszczędności. Przenoszą produkcję na Daleki Wschód, szukają tańszych komponentów i kombinują, jak by tu jeszcze urwać parę groszy. Gdyby klienci znali ten proceder, mogliby się poczuć jak świeży nabywca roleksa, który właśnie odczytał na kopercie mikroskopijny napis „Made in China”.
|
Czytaj całość…
|
Za każdym razem, kiedy dowiaduję się o możliwości przetestowania kolumn Xaviana, cieszę się niejako z przyzwyczajenia. Dla miłośników sprzętu audio produkty takich firm są tym, czym dla entuzjastów motoryzacji może być przejażdżka egzotycznym, sportowym autem albo przynajmniej rzadką, zabytkową limuzyną. To kolumny, które z założenia mają wyróżniać się na tle masówki, ale na tym ich historia się nie kończy.
|
Czytaj całość…
|
Niewielkie, perfekcyjnie wykonane monitory są wizytówką czeskiego producenta wśród kolumn z budżetowej półki cenowej
|
Czytaj całość…
|
Począwszy od lutego na naszym rynku będą dostępne nowe monitory Joy firmy Xavian. Najtańsza wersja ma kosztować 3.490 złotych.
|
Czytaj całość…
|
Na polski rynek wchodzą nowe podłogowe kolumny Xavian Jolly. Ich premierowa prezentacja odbędzie się w sobotę 25 lutego w Premium Sound w Gdańsku. Ceny zaczynają się od 5.490 złotych za parę za najtańszą wersję.
|
Czytaj całość…
|
Począwszy od końca lutego na naszym rynku będą dostępne podstawkowe monitory Gradient Five. Ich dodatkowe oznaczenie to 5.1, w odróżnieniu od wcześniejszego modelu 5.0 o podobnej konstrukcji. Cena została ustalona na 8.490 zł za parę.
|
Czytaj całość…
|
Jeszcze do niedawna wydawało mi się, że wszyscy zdają sobie sprawę, iż ostatni element toru audio, czyli zespoły głośnikowe są jego bardzo ważną, żeby nie powiedzieć najważniejszą, determinującą specyfikę dźwięku składową. Powiem więcej, sądziłem, że to jest elementarz, ale śledząc różne forta internetowe nagle okazało się, że owa fundamentalna rola przypaść może kosztującemu kilka razy więcej od posiadanych kolumn kabelkowi. Nie będę zagłębiał się o jaki drut chodzi i jak to jest możliwe, gdyż nie o obalaniu pewnych prawideł dzisiaj mowa.
|
Czytaj całość…
|
W bieżącym miesiącu na naszym rynku pojawi się mata gramofonowa Harmonix TU-800M Tribute Million Maestro. Jej cena wynosi 4.999 zł.
|
Czytaj całość…
|
Począwszy od bieżącego miesiąca na polskim rynku dostępny będzie docisk do płyt gramofonowych Harmonix TU-812MX Million Maestro. Jego cena wynosi 12.499 zł.
|
Czytaj całość…
|
Począwszy od stycznia 2017 na naszym rynku będą dostępne najmniejsze kolumny marki Trenner&Friedl, monitory Sun. Ich cena została ustalona na 10.990 złotych za parę.
|
Czytaj całość…
|
Roughly half the size of a breadbox—remember those?—the Trenner & Friedl Sun ($3450/pair) is arguably the smallest stand-mounted loudspeaker presently available for serious home listening: only 8.5" high by 6.25" wide by 5.5" deep and weighing just 7.5 lbs. The Sun is the entry-level model from this Austrian loudspeaker manufacturer, and its ported, solid-birch cabinet is designed and built to golden-ratio proportions (footnote 1) It has a single, coaxial driver from SEAS and a crossover made by Mundorf.
|
Czytaj całość…
|
Ivo Sparidaens, Concept Manager, oraz Paul Rassin, Marketing & Communications Manager, to tylko część, sześcioosobowego zespołu stojącego za projektem kolumn Enesis holenderskiej firmy Aequo Audio. To jedyny produkt w ich ofercie (jak na razie). Jego powstanie poprzedziło pięć lat badan, prób i kolejnych podejść. Podstawą prac były założenia techniczne, ale w finalnym dostosowywaniu wyników na „papierze” brali udział słuchacze – sami projektanci oraz grupa przyjaciół - audiofilów i melomanów.
|
Czytaj całość…
|
Jednym z najczęściej komentowanych produktów osttniej wystawy High-End w Monachium były kolumny holenderskiej firmy Aequo Audio Ensis. Nieduże, zgrabne z aktywnym basem podbiły serca wielu zwiedzających.
|
Czytaj całość…
|
Æquo. Can't wrap yourself around the spelling (pronounced ekwo)? Perhaps lead your horse to water. Combine aqua with equus. Add audio. Voilà, a new Dutch speaker house. They had their coming-out party in a ground-floor cubicle of the Munich 2016 HighEnd show. I'd briefly profiled them in an April 2016 feature, then thrown my chit into their review pot. Concept plus execution equaled perfect sense to me on pure sight. I like compact high-performance speakers which look good. A month later, senior contributors Marja & Henk visited Æquo in Munich.
|
Czytaj całość…
|
Vor meiner schreiberischen Tätigkeit habe ich jahrelang einen reinen Spaßlautsprecher mit unüberhörbaren Schwächen in der ein oder anderen Disziplin gehört. Vor fast 20 Jahren hat mich dann Trenner & Friedls Gordon davon überzeugt, dass ein sehr guter Schallwandler alles richtig und sogar noch mehr Spaß machen kann: ein Wiedersehen nach langer Zeit.
|
Czytaj całość…
|
Miałem okazję testować już kilka modeli kolumn austriackiej firmy Trenner & Friedl, której nazwa pochodzi wprost od nazwisk jej twórców. Zachwycałem się małymi monitorami Art i średniej wielkości podłogówkami Pharoah. Nie testowałem, co prawda, ale wielokrotnie słuchałem także dużych podłogówek Isis.
|
Czytaj całość…
|
Auch wenn Ihnen – wie mir anfangs ebenfalls – der Name Hijiri noch nichts sagt: Ich stelle Ihnen hier kein Netzkabel eines Newcomers vor, sondern eines, das von einem erfahrenen Kabelspezialisten entwickelt wurde, nämlich von Kazuo Kiuchi, der bereits für die renommierten Harmonix X-DC-Studio-Master- und 'Million' verantwortlich zeichnete.
|
Czytaj całość…
|
Ed Doggen, der Inhaber des Harmonix-Vertriebes für Deutschland und Benelux, nennt die TU-800M im Pressetext „die beste Plattenmatte der Welt“, obwohl ihre Konstruktion den vollflächigen Kontakt zur LP unmöglich macht: eine skeptische Annäherung – in deren Verlauf ich dann noch die passende LP-Klemme bestellte.
|
Czytaj całość…
|
Niestrudzony Nic Poulson ma na swoim koncie projekty dla BBC, IcoTeka czy Trilogy Audio Systems, a teraz do tego grona dołączyła marka Icol 8
|
Czytaj całość…
|
Wrocławski dystrybutor Moje Audio ma pod sobą wiele wybitnych marek, zarówno tych dla audiofilizmu klasycznych, wręcz pomnikowych, jak Reimyo czy Harmonix, jak i tych młodszych albo mniej u nas znanych, często dopiero przez siebie wypromowanych, jak Hegel, Trilogy czy Tranner & Friedl. Animator tego wszystkiego – pan Krzysztof – nie zadowolił się wszakże dotychczasowymi sukcesami i nie osiadł na biznesowych laurach, inkasując bijące z nich procenty, tylko wciąż poszukuje nowych podopiecznych, a efektem tych poszukiwań są choćby zaprezentowane w tym roku niezwykłe kolumny holenderskiego AEquo Audio, pozwalające zaznać niecodziennych doznań przestrzennych:
|
Czytaj całość…
|
Nie wiem, czy państwo pamiętacie kultowy status cyfrowego wzmacniacza Millenium firmy TacT Audio, który sporo namieszał i wyznaczył kierunek, w którym dzisiaj podąża duża część świata audio? W Polsce podkręcany m.in. przez Andrzeja Kisiela, naczelnego „Audio”, dla którego był wzmacniaczem odniesienia, jak również przez pana Andrzeja Zawadę, właściciela firmy ESA, dla którego również był podstawowym wzmacniaczem, apelował do progresywnej, ciekawej nowości części audiofilskiej braci, dla której postęp nie zakończył się na bezpośrednio żarzonej triodzie 300B z 1938 roku i kolumnach tubowych z tego samego okresu..
|
Czytaj całość…
|
We are entering a new era in digital audio, the era of the PowerDAC. What is a PowerDAC? It is a digital-to-analog converter that doubles as a power amplifier. It could be called an integrated DAC/amplifier, but PowerDAC sounds portentous. Let your mind trickle over the potential of a product… a DAC that also functions as a power amplifier.
|
Czytaj całość…
|
Nie każdy dziennikarz ma w sobie żyłkę podróżnika. Są tacy, którzy ponad wszystko lubią swoje własne cztery ściany. Zamiast poświęcania czasu na odwiedzanie nowych miejsc, wolą oddać się pracy, co w tej profesji jest nierozerwalnie powiązane z przyjemnością, słuchaniem muzyki. Ale raz na jakiś czas warto, chociażby dla sportu, wychylić się ze swojej jaskini i liznąć kawałek wielkiego świata. Tym razem padło na Łódź, a konkretniej adres Jaracza 18. To właśnie tam mieści się siedziba firmy Audio Atelier. Smacznego.
|
Czytaj całość…
|
Okładkę sierpniowego wydania magazynu „Stereophile” zdobi zdjęcie Moon by Simaudio Evolution 780D, przetwornika i odtwarzacza plików w jednym. To urządzenie, które akceptuje sygnał cyfrowy PCM aż do DXD (24/384), DSD aż do DSD256 (11,2896 MHz), dekoduje sygnał aptX przesyłany bezprzewodowo przez Bluetooth i w dodatku odtwarza pliki audio z zewnętrznych nośników pamięci (HDD) przez łącze Ethernet. Jak się wydaje, to jest przyszłość audio, i to z każdego pułapu cenowego.
|
Czytaj całość…
|
Od początku wiadomo było, że kabel sieciowy Harmonix X-DC Studio Master Million Maestro jest pozycją ściśle limitowaną, trafi więc do wąskiej grupy melomanów. Jego cena tylko tę ekskluzywność pieczętowała. Zazdroszczę szczęśliwcom, którzy mają go w swoim systemie – to był najlepszy kabel sieciowy, jaki w życiu słyszałem. W dodatku wpisał się w moje rozumienie dźwięku – był nie tylko dobry, ale do tego synergiczny z moim systemem.
|
Czytaj całość…
|
|